Powered By Blogger

29 Haziran 2015 Pazartesi

Ankara tava

Öğrencilik hayatım Ankara'da geçti. İlkokuldan sonra gittim, üniversite bitene kadar oradaydım. Yarı Ankaralı sayılırım yani aslında. Ama bu yemekle ilgili tecrübem ilginçtir. Ankara'da yerken adını bilmiyordum, etli şehriye pilavı diye yiyordum. İstanbul'a gelince öğrendim adının Ankara tava olduğunu :) Sıklıkla yaptığım bir yemektir. Davetlerde genelde yaparım, hem çok kolaydır, hem de hiç utandırmadı beni çünkü. Hem et, hem pilav ihtiyacını aynı yemekle gidermiş oluyorum. Yanına bir çorba, bir de sebze yemeğiyle gayet doyurucu, besleyici ve lezzetli bir menü oluyor. Et olarak genelde kuzu incik tercih edilse de, evde ne varsa; kuzu tandır, dana eti, tavuk eti; onunla yapıyorum. Bu sefer pazardan ilk kez aldığım köy tavuğuyla yaptım eti denemek için, gerçekten çok güzel oldu. Hemen tarife geçiyorum ;)

Malzemeler :
☆ 1 parça haşlanmış tavuk eti
☆ 2 su bardağı arpa şehriye
☆ 1 orta boy kuru soğan
☆ 2 kırmızı kapya biber, 1 yeşil biber
☆ 1 büyük domates
☆ 3 su bardağı tavuk suyu
☆ tuz, tereyağ, sıvıyağ

Yapılışı :
♤ Tencereye 2 yemek kaşığı tereyağ ve 2 yemek kaşığı sıvıyağ konur.
♤ Yağ eriyince arpa şehriye eklenir, kavrulmaya başlanır.
♤ Şehriye iyice kavrulduktan sonra, ince doğranmış soğan ve biberlerle küp küp doğranmış domates de eklenir, kavrulmaya devam edilir.
♤ Haşlanmış tavuk, tuz ve tavuk suyu eklenir, kaynamaya başlayınca da altı kısılır, demlenerek pişirilir.

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder