Powered By Blogger

19 Ocak 2016 Salı

Çiğ makarna (kesme makarna)

Yine hemen hemen her yöremizde yapılan, ancak farklı adlandırılan bir yemeğimiz. Giresun'da çiğ makarna veya kesme makarna olarak biliriz. Anadolu'da genel adı erişte. Mantı hamuru gibi hazırlanıyor. Ben taze taze kesip, şekerleyip yemeyi çok severim. Sarımsaklı yoğurtlu, bir nevi mantı gibi de tüketilebilir arzuya göre. Annem çok güzel yapar. Kızım bir süredir anneanne makarnası istiyordu. Baktım anneannenin geleceği yok, bir yerden başlamak lazım öğrenmeye deyip sıvadım kolları. İtiraf ediyorum bence anneminki kadar nefis olmadı ama, kuzularım beğendi yine de, mutlu oldum ben de. Herkes kendi annesinin elinin lezzetine alışıyor demek ki 😉

Malzemeler :
☆ 2  yumurta
☆ 4,5-5 su bardağı un
☆ 1 su bardağı su
☆ 1 tatlı kaşığı tuz
Keserken kullanmak için mısır unu
Üzeri için toz şeker ve tereyağ

Yapılışı :
♤ Unun ortası havuz gibi açılarak yumurta ve su konur, yoğurulmaya başlanır. Sert bir hamur olana dek, gerekirse un veya su ilavesiyle, iyice yoğurulur. Üzeri örtülerek biraz dinlendirilir. (Resim 2)
♤ Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparılır. Benim hamurdan 10 beze çıktı. (Açıp kesme tahtasında kesmek kolay olsun diye küçük bezeler yaptım, büyük beze de yapabilirsiniz, tamamen tercihinize kalmış.)
♤ Bezeler, unlanan tezgahta açılır. Mantı yufkası gibi, yaklaşık 2 mm inceliğinde açılır. Kesimi kolay olsun diye oval açmayı tercih ettim. (Resim 3)
♤ 5 yufka, aralarına bolca mısır unu serpilerek üstüste konur. Mısır unu, kesim sırasında makarnaların birbirine yapışmasını engeller. (Mısır ununu bol bol serpin. İlk beşlimde acemiliğimden az serpmişim, keserken yapıştılar. Neredeyse tek tek ayırmak zorunda kaldım :( )
♤ Önce 2 parmak kalınlığında şeritler kesilir boylamasına. Sonra da her bir şerit ince ince kesilerek, kibrit gibi makarnalar elde edilir. (Resim 4 ve 5)
♤ Kesilen makarnalar pamuklu bez veya gazete kağıdı üzerine serilerek, ara ara karıştırılarak bir süre kurumaya bırakılır. (Resim 6)
♤ Servise hazırlanacağı vakit, tuz ve biraz sıvıyağ eklenmiş kaynayan suda, makarna gibi haşlanır ve süzülür. (Resim 7)
♤ Servis kabına alınan makarnaların üzerine toz şeker serpilip karıştırılır. Şeker miktarını damak tadınıza göre ayarlamalısınız. (Şeker yerine mantıda olduğu gibi sarımsaklı yoğurt da dökebilirsiniz, öyle de güzel oluyor.)
♤ Son olarak, üzerine kızdırılmış tereyağ dökülür ve sonra afiyetle yenir 😊 (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder