Powered By Blogger

14 Haziran 2015 Pazar

Etli biber dolması

Herkese iyi pazarlar dilerim.
4-5 ay önce ablamın kızıyla, eşimin ablasının oğlu evlendiler. Uzundur görüşememiştik. Bu hafta sonu ablamın onları ziyaretini fırsat bilip ben de katıldım aralarına. Pazar yemeğiniz de benden size hediye olsun, dileyin benden ne dilerseniz dedim yeğenlerime ;) Benim yeğen önce eşi için istekte bulundu, biber dolması. Kendi için de körili tavuk istedi. Pilavı vardı zaten. Ablamla kendim için de etli bezelye yaptım. Afiyetle yedik hep beraber. Biber dolmasını ben de özlemişim, sevapta kaldı yeğenlerim 😉 Yalnız tamamen göz kararı yaptım bu sefer, ölçüler de ona göre 😊

Malzemeler :
☆ 8 adet orta boy dolmalık biber
☆ 1 tatlı kasesi dana kıyma
☆ 1 tatlı kasesi pirinç
☆ 2 orta boy kuru soğan
☆ 2 yemek kaşığı domates salçası
☆ 2 tatlı kaşığı biber salçası
☆ Tuz, karabiber, sıvıyağ, su

Yapılışı :
♤ Dolmalık biberler temizlenip yıkanır, süzülmeye bırakılır.
♤ Derin bir kasede iç harcı hazırlanır. Kıyma, yıkanmış pirinç, 1 adet ince doğranmış soğan, 1 yemek kaşığı domates salçası, 1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 yemek kaşığı sıvıyağ, 1 çay kaşığı toz karabiber ve tuz elle yoğurularak iyice karıştırılır.
♤ Tencerenin altı kalan 1 adet soğanla döşenir. Soyulan soğan yuvarlak halde kesilerek, tabana döşenir.
♤ Dolmalık biberler iç harçla doldurularak tencereye, soğanların üzerine yerleştirilir. Dolmaların içini gevşek doldurmak, üzerinde azıcık boşluk bırakmak gerekir ki, pirinç pişince içi sert kalmasın. Tencereye döseyince de aralarında boşluk kalmamalı, yoksa devrilebilirler, gerekirse soyulmuş patates konabilir ortaya.
♤ Harç kabı boşalınca, 1 yemek kaşığı domates salçası, 1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 yemek kaşığı sıvıyağ, 1 su bardağı su ve 1 çay kaşığı tuz karıştırılarak sıvı sosu hazırlanır.
♤ Önce dolmaların üzerine birer yemek kaşığı sıvı sos dökülür, kapakları kapatılır. Kalan sıvı sos da tencereye dökülür. Sıvı sos az görünüyorsa 1 su bardağı su eklenebilir.
♤ Tencerenin kapağı kapatılıp önce yüksek ateşte, kaynamaya başlayınca da kısık ateşte iyice pişirilir. Pirinçler şişip kıyması da pişince altı kapatılıp biraz dinlendirilir.
♤ Servis tabağına alınıp servis edilir. Yanına yoğurt çok yakışır.

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder