Powered By Blogger

26 Haziran 2016 Pazar

Eli Böğründe (yanyana)








Eşim ve oğlum etçidir. Ben de severim ama her gün başka bir et yemeği denerken tıkanıyorum bazen. Yine bir gün instagram'da gezinirken gördüm bu yemeği @tadimiztuzumuz hesabında. Kahramanmaraş'a özgü bir yemekmiş. Esasen kuzu etiyle yapılırmış, ama bizim çocuklar bu ramazan pek bir hassaslar, kuzu etini istemiyorlar. Elimde yağsız dana eti vardı, tarif de terbiyeli bir tarifti, sonuç çok lezzetli oldu. Bir sonraki denememde mutlaka bir miktar kuzu eti de eklemek istiyorum, kayıtlara geçsin lütfen 😉 Dediğim gibi ilk denememdi bugün, denediğim haliyle veriyorum tarifi, biz çok beğendik.

Malzemeler:
• 500 gr dana eti (kuzu eti daha makbulmüş)
• 2 büyük soğan (arpacık soğan daha makbulmüş)
• 1 baş sarımsak
• 2 büyük domates (çeri de olabilir)
• Yeşil biber, kırmızı kapya biber
• tuz, karabiber, pulbiber, kekik
• 1-2 yemek kaşığı tereyağ (etim yapsız olduğundan kullandım, kuzu etli tariflerde kuyruk yağı kullanılırmış isterseniz)
Dana eti kullanılacaksa terbiyesi için ilaveten; 1 çay bardağı süt, yarım çay bardağı sıvıyağ

Yapılışı:
• Dana etli olacaksa önce terbiyesi hazırlanır, kuzu eti kullanıkacaksa terbiyeye gerek yoktur. 1 soğanın yarısı incecik kıyılır. 2 diş sarımsak ezilir. Süt ve sıvıyağ da eklendikten sonra göz kararı baharatlar da eklenir, güzelce karıştırılır. (Resim 2) Küp küp doğranan et de eklenerek iyice karıştırılır. Üzeri streçlenerek, en az 2 saat buzdolabında terbiyelenir. (Resim 3)
• Terbiyelenen et fırın kabının ortasına döşenir. (Resim 4)
• Üzeri yağlı kağıtla kapatılarak, 200 derece ısıtılmış fırında 30 dakika kadar ön pişirilir. (Resim 5) (Kullandığım et yağsız dana eti olduğu için, bu ön pişirmeyi yaptım. Yağlı kuzu eti kullansaydım, bu işlemi atlayabilirdim.)
• Geriye kalan soğan, domates ve biberler büyük büyük doğranır, tuzlanıp arzuya göre baharatlanır. Sarımsaklar soyulup hazırlanır. (Resim 6)
• Fırın kabının kenarlarına, etin çevresine, istediğiniz şekilde soğan, sarımsak, domates, biber dizilir. (Resim 7) Üzerine tereyağ çentilir.
• Önceden ısıtılmış 200 derece fırında, önce üzeri kapalı olarak 15 dakika, sonra da üzeri açık olarak 15-20 dakika pişirilir.
• Sıcak sıcak servis yapılır. (Resim 1) Varsa lavaşla servisi daha uygundur. Yerken tepside hepsi lavaşla lokmalanarak yenirse daha kezzetli olur 😍

Afiyet olsun 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder