Powered By Blogger

9 Haziran 2015 Salı

Meyveli fındıklı kup

Tatlı krizini geçiştirmenin en iyi yolu sütlü tatlı bence. Hele de meyveli olursa misss. Bugün daha eve dönüş yolundayken aklıma düştü. Evdeki meyveler de küsmeye başlamıştı nasılsa ilgisizliğimizden:) Bilmem sizde de aynı mıdır ? Bizim evde meyveleri soyup dilimleyip servis etmezsem kimse yüzüne bakmıyor ;) Bir taşla iki kuş vurmalı o zaman. Hem meyveleri değerlendirip, hem de sağlıklı bir tatlı hazırlamak bana çok iyi gelecek ;)

Malzemeler :
Fındıklı puding için:
☆ 1 lt süt
☆ 1 yumurta
☆ 1 su bardağı toz şeker
☆ 2 yemek kaşığı un
☆ 2 yemek kaşığı nişasta
☆ 1 paket vanilya
☆ 2 yemek kaşığı kırılmış fındık
Meyve sosu için :
☆ Arzunuza göre taze meyve (1 muz, 6 kayısı, 12 çilek kullandım)
☆ 1 çay bardağı toz şeker
☆ 1 yemek kaşığı nişasta

Yapılışı :
♤ Puding malzemeleri toz fındık haricinde ısıtma kabına alınır.
♤ Çırpıcıyla iyice karıştırdıktan sonra altı yakılır.
♤ Ocaktayken karıştırmaya devam edilir ki dibi tutmasın.
♤ Koyulaşmaya başlayınca altı kısılır, karıştırmaya devam edilir. 5 dakika sonra ateşten alınır. Kaynarlığı biraz geçince toz fındık da eklenir ve iyice karıştırılır.
♤ Başka bir kaba meyveler doğranır, blender ile püre haline getirilir. Şeker ve nişasta da eklenerek karıştırılır ve ateşe alınır.
♤ Ara ara karıştırarak meyve sosu da pişirilir, kaynamaya başlayınca ateşten alınır.
♤ Servis kabına önce puding konur. Üzerine meyve sosu dökülür.
♤ Arzunuza göre altını ve veya üzerini de süsleyebilirsiniz. Ben tabana bir çay kaşığı ahududu sosu döktüm. Üzerine de çikolata sosu döküp kürdanla merkezden dışarı doğru şekil verdim, ortasına toz fındık serptim.
♤ Harareti geçince servis kapları buzdolabına alınarak soğutulur. Servise hazırdır.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder