Powered By Blogger

27 Nisan 2015 Pazartesi

Waffle makineniz yoksa pankekten waffle sanatı ;)

Evimizin karşısına Ab'bas Waffle açıldığından bu yana oğlum da kızım da waffle makinesi alsan diye tutturur oldular. İlk kez 38 yaşımda waffle tatmış biri olarak çok büyük eksiklik hissetmedim bu yaşıma dek. O nedenle mutfakta bir de waffle makinesine yer ayırmayı düşünmüyorum kendi adıma ;)

Ancak söz konusu çocuklar olunca, hele de bu hafta Teog haftası olunca durum farklı oldu. Makinem olmadan bu enerji kaynağını nasıl yaparım diye biraz araştırınca netten, pankek ile yapabileceğime karar verdim.

Denedim oldu ve de çok beğenildi. 3 tane çıktı az yapmıştım hamuru, anında bitti. Yenileri istendi ama bugünlük yeter dedim. Tadı damağınızda kalsın :)

Malzemeler :
(3 tatlı tabağı büyüklüğünde waffle için)
☆ 1 yumurta
☆ 1 silme yemek kaşığı toz şeker
☆ 1 silme yemek kaşığı pudra şekeri
☆ 1 çay bardağı süt
☆ 1 çay bardağı un
☆ 1 çay kaşığı kabartma tozu
☆ Nutella, muz ve çilek

Yapılışı :
♤ Karıştırma kabına önce yumurta kırılır, sonra şekerler eklenir ve eriyinceye kadar iyice çırpılır.
♤ Sonra sırasıyla süt, un ve kabartma tozu eklenerek çırpılır, pankek hamuru elde edilir.
♤  Yapışmaz tava biraz ısıtıldıktan sonra 1 çorba kepçesi kadar  hamur dökülür. Orta ateşte göz göz olunca spatula yardımıyla ters çevrilir, 2 tarafı da eşit pişirilir.
♤ Servis tabağına alınan pankek sıcakken önce nutella sürülür. Sonra dilimlenmiş muz üzerine dilimlenmiş çilekle süslenir,  yarım ay şeklinde 2'ye katlanarak servis edilir.

Afiyet olsun



Nevin Dursun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder