Powered By Blogger

18 Haziran 2015 Perşembe

Güveçte kuzu etli taze fasulye

Bir ramazanı daha yaşamak kısmet oldu. Herkese hayırlı ramazanlar dilerim. Allah hepimizin orucunu, ibadetini ve dualarını kabul eder inşallah. Allah kimseyi evladıyla, yoklukla ve açlıkla sınamasın duamı bir de oruçlu tekrarlamak isterim.

Ramazanın ilk günü çoluk çocuk hepimiz niyetlendik Allah kabul ederse. İlk iftara misafirimiz de olunca özenmek istedim biraz. İlk iftar menüm; mercimek çorba, güveçte kuzu etli taze fasulye, tavuk şiş, sebze şiş, bulgur pilavı, mevsim salata ve yoğurttan oluşuyor. Bugün size güveçimi tariflemek istiyorum.

Malzemeler :
☆ 1 kg taze fasulye
☆ 750 gr kuzu eti
☆ 8-10 adet arpacık soğan
☆ 2 yemek kaşığı domates salçası
☆ 1 tatlı kaşığı biber salçası
☆ Tuz, karabiber, kırmızı pul biber
☆ 2 büyük domates
☆ Güvecin tabanı için 1 küçük soğan, 6-7 diş sarımsak, bir parça kuzu kaburga

Yapılışı :
♤ Güvecin dibine piyazlık doğranmış soğan, soyulmuş sarımsak konduktan sonra üzerine kuzu kaburga kapatılarak kafeslenir. (Resim 2)
♤ Taze fasulye ayıklanıp yıkandıktan sonra büyüklüğüne göre ikiye veya üçe kırılır. Kuzu eti ve soyulmuş arpacık soğanlar eklenir. (Resim 3)
♤ Fasulyelerin üzerine domates ve biber salçası, tuz, karabiber, pul biber eklenir. İyice ovularak harmanlandıktan sonra güvece yerleştirilir.  (Resim 4)
♤ 3-4 su bardağı su eklendikten sonra doğranmış domateslerle üzeri örtülür. (Resim 1)
♤ Pişirmek için ben mahalle fırınımızı tercih ediyorum. Bu vesileyle İrfan'a çok çok teşekkür ediyorum. Odun ateşinde yavaş yavaş piştiği için lokum gibi oluyor. Öğleden sonra 2'de verdim fırına, 8'de çıkacak. Böyle bir imkanınız yoksa eğer, fırında da pişirebilirsiniz.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder