Powered By Blogger

5 Haziran 2015 Cuma

Panini ekmeği







Serin bir İstanbul sabahından herkese günaydınlar. Uzundur gözüme kestirdiğim bir tarif vardı instagramda takipçisi olduğum @cafekakao hesabında gördüğüm. Kısmet bugüneymiş. Serin havada içimiz ısınır diye niyetlendim bu sabah panini ekmekleri yapmaya. Sonuç harika kesinlikle tavsiye ederim. @cafekakao'ya da teşekkürlerimi bir borç bilirim.

Tarife geçmeden önce biraz da bilgilendirme :) Panini İtalya kökenli sandviç aslında. Panini ekmekleri arasına salam, İtalyan sosisi ve peynirle yaptıkları sandviçler panini olarak adlandırılıyor. İtalyanlar da bizim gibi hamur seven bir millet ;)

Malzemeler :
☆ 1,5 su bardağı ılık su ( ben süt kullandım )
☆ 15 gr yaş maya (ben 1 paket instant kuru maya kullandım, yaş mayam yoktu)
☆ 1 yemek kaşığı toz şeker
☆ 1/4 su bardağı sıvıyağ
☆ 1 çay kaşığı tepeleme tuz
☆ Alabildiği kadar un ( 3,5-4 su bardağı kadar)

Yapılışı :
♤ Su/süt, maya ve şeker iyice karıştırılır, mayanın aktifleşmesi için 5-10 dakika dinlenmeye bırakılır.
♤ Sıvıyağ ve tuzdan sonra un kontrollü olarak eklenerek iyice yoğurulur, ele yapışmayacak yumuşak bir hamur olunca bırakılır.
♤ Hamurun üzeri kapatılarak 20 dakika mayalanmaya bırakılır. Mayalı hamurlarda yaptığım kapalı fırında altına kaynar su dolu bir kap koyarak mayalandırdım. (Resim 2 )
♤ Hamur unlanmış tezgaha alınıp gazı çıksın diye tekrar yoğrulur. Sonra merdane ile açılır. Bıçak ile kesilerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir. (Resim 3)
♤ Tepsi mayası için 30 dakika dinlendirilir.
♤ Önceden ısıtılmış 290° fırında (fırınınızın max değeri neyse o derecede) 12-15 dakikada pişirilir.
♤ Sıcak sıcak servis edilir. (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder