Powered By Blogger

11 Haziran 2015 Perşembe

Mini pizza

Bugün günlerden karne günü. Bir eğitim yılı daha sona eriyor. Çocuklarımızın hasretle beklediği yaz tatili başlıyor. Benimkiler için biraz daha özel bir gün. Okullarına, öğretmenlerine ve arkadaşlarına veda edecekler bugün, seneye başka okullardalar kısmetse çünkü. Dolayısıyla hüzünlüler biraz ama sözde çaktırmıyorlar ;) Biraz neşelendireyim onları diye mini mini pizzalar yaptım bu sabah birazdan mutfağa düşerler kokudan :) Hem kahvaltıda yerler, hem de okula arkadaşlarına götürürler. Tarife geçiyorum.

Malzemeler :
☆ 1/2 su bardağı ılık süt
☆ 1 paket instant kuru maya
☆ 1 tatlı kaşığı toz şeker
☆ 1 su bardağı yoğurt
☆ 1 çay bardağı sıvıyağ
☆ 1 tatlı kaşığı tuz
☆ Aldığı kadar un ( 4-5 su bardağı)
Üzerine :
☆ 1 tatlı kaşığı biber salçası
☆ 1 yemek kaşığı domates salçası
☆ 1 domates rendesi
☆ 1-2 sivribiber
☆ 1 yemek kaşığı sıvıyağ
☆ 3 yemek kaşığı su
☆ Tuz, karabiber, pul biber, kekik
☆ 500 gr kaşar peynir
☆ 500 gr sosis

Yapılışı :
♤ Karıştırma kabına ılık süt, kuru maya ve toz şeker konur. Eriyene kadar çırpılır ve mayanın harekete geçmesi için 5-10 dakika dinlenmeye bırakılır.
♤ Yoğurt, sıvıyağ, un (azar azar) ve tuz eklenerek ele yapışmayacak kıvamda yumuşak bir hamur elde edilene kadar yoğurulur. Üzeri streç filmle kapatılarak oda ısısında 1-2 saat mayalanmaya bırakılır. ( Resim 2 )
♤ Mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde koparılan parçalar unlanmış tezgahta merdaneyle 0,5 cm inceliğinde açılır. Yuvarlak kalıpla (su bardağı kullandım) kesilerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine konur. Hamurun tamamı bitince 5-10 dakika da tepsi mayasına bırakılır.
♤ Kabaran hamurların ortasına elle bastırılır. Salça, domates, biber, sıvı, su ve baharatlarla hazırlanan pizza sosundan 1 çay kaşığı dökülüp tamamına yayılır.
♤ Üzerine sırasıyla az kaşar rendesi, yuvarlak dilimlenmiş sosis ve tekrar kaşar rendesi konur. (Resim 3 )
♤ İstenirse tepside bu şekilde bekletilebilir. Hamurları akşamdan hazırladım. Gazete kağıdıyla örttüm üzerlerini balkonda beklettim sabaha kadar. Sabah da fırına verdim.
♤ Önceden ısıtılmış 180° fırında 17 dakika kadar, altı pembeleşene üzerindeki peynir kızarana kadar, pişirilir. Fırından çıktıktan sonra ilk sıcağı geçince servis edilebilir. (Resim 1)

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder