Powered By Blogger

11 Haziran 2016 Cumartesi

Kiraz soslu muhallebi






Ramazanda, iftar sofralarında aranır tatlı aslında. Ama bu yıl iftar saati geç diye pek yapmıyorum. Bu akşam iftara misafirimiz var diye yaptım itiraf ediyorum. Sütlü tatlı tercih ettim daha hafif olsun diye. Mevsim meyvesiyle de süsledim. Altı bildiğimiz muhallebi, üstü de bildiğimiz meyve sosu. Süsleme sanatı size kalmış. Lezzeti ve hafifliği onaylandı 😉

Malzemeler :
• 1 lt süt
• 1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
• 1 yumurta
• 2 yemek kaşığı un
• 2 yemek kaşığı nişasta
• 1 paket vanilin
• 1 paket toz krem şanti
Kiraz sosu için :
• 1 kase kiraz
• 1 çay bardağı toz şeker
• 1 su bardağı su
• 1 yemek kaşığı nişasta

Yapılışı :
• Muhallebi için süt, toz şeker, yumurta, nişasta ve un pişirme kabına alınır, çırpıcıyla iyice çırpıldıktan sonra ocağa konur.
• Koyulaşana kadar sürekli karıştırılarak pişirilir. Koyulaşınca altı kısılır, 3-4 dakika daha çırpılarak pişirilir. (Resim 2)
• Ocaktan alınan muhallebiye vanilin eklenip karıştırılır.
• Biraz ılıdıktan sonra da toz krem şanti eklenerek mikserle iyice çırpılır ve sonra kaselere en az 1 parmak boşluk kalacak şekilde paylaştırılır. (Resim 3)
• Kiraz sosu içinse, çekirdeği çıkarılan kirazların üzerine toz şeker eklenerek ocağa alınır. (Resim 4)
• Nişasta suda açılarak kaynayan sosa eklenir ve koyulaşana kadar biraz daha kaynatılır. (Resim 5)
• Ocaktan alınan sos, blenderla ezilir ve muhallebilerin üzerine paylaştırılır. (Resim 6)
• Soğutulduktan sonra servise hazırdır. (Resim 1)

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder