Powered By Blogger

23 Kasım 2015 Pazartesi

Tarhana çorbası

Tarhana olmazsa olmaz mutfağımızda, ama kendim hazırlamıyorum. Ömrümde 3 kez kendim yaptım tarhanamı. Hiçbiri istediğim gibi olmadı. Hem tadı kokusu olması gerektiği gibi değildi, hem de gerçekten çok zahmetli bir iş, her denememde bir daha kendim yapmayacağım dedim. Eşimin sık seyahati sayesinde, güzel ülkemin çeşitli yörelerinde el emeğiyle hazırlanmış tarhanaları deneme şansımız oluyor. Bu yılki tarhanalarımız da Uşak'tan geldi. Meşhur Uşak tarhanasını hazırlayan emekçilere yürekten teşekkür ediyorum. İşte benim klasik tarhana çorbası tarifim 😊

Malzemeler :
☆ 2 yemek kaşığı toz tarhana ve sulandırmak için biraz soğuk su
☆ 1 çay kaşığı tereyağ
☆ 1 diş sarımsak
☆ 1 tatlı kaşığı domates salçası
☆ Varsa ev yapımı et suyu
☆ Yarım lt kaynar su
☆ 1 tatlı kaşığı tuz
Üzeri için arzu edilirse 1 tatlı kaşığı tereyağ ve 1 çay kaşığı tarhana otu veya kuru nane

Yapılışı :
♤ Toz tarhana kaseye alınır. (Resim 2)
♤ Üzerini 1 parmak geçecek kadar soğuk su eklenerek karıştırılır. (Resim 3)
♤ Tencereye konan tereyağ eriyince, dövülmüş sarımsak eklenerek kavrulur. Salça da eklenir. Kokusu çıkana dek kavrulunca et suyu eklenir. (Resim 4)
♤ Kaynamış su ve sonrasında sulandırılmış tarhana eklenir. Sürekli karıştırılarak kaynatılır. Tuz da eklenerek kısık ateşte kaynamaya bırakılır.
♤ Arzu edilirse üzeri için tereyağında varsa tarhana otu, yoksa kuru nane yakılır ve servis etmeden önce gezdirilir.

Servise hazırdır (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder