Powered By Blogger

5 Kasım 2015 Perşembe

Balık buğulama (patatesli)













Mevsim balık mevsimi çok şükür. Haftada en az 1 kez menümüzde balık var demektir bu durumda. Allahtan ailecek çok seviyoruz balık yemeyi. Eee ne de olsa Karadenizliyiz, genler çekiyor 😊 Bu sezon bol bol tava yaptım küçük balıklardan. Aslında hamsiye ciddi aşeriyoruz, ama kar suyu görmeden yağlanmadan tadı çıkmaz hamsinin de, sabırla bekliyoruz biraz daha yağlanmasını. Bu hafta semt pazarında gezerken hangi balıktan alsam diye, çupralar göz kırptı bana gümüş gümüş. Deniz çuprası olduğunu da görünce iri bir çupra seçtim aldım geldim. Aslında ızgarası çok güzel olur çupranın. Aklımda hamsi buğulama olduğu için, bu sefer çupra buğulama denedim. İyi ki de denemişim nefis oldu gerçekten, tam zamanı bence kesinlikle tavsiye ederim.

Malzemeler :
☆ 1 adet iri çupra balığı (fletoluk temizlenmiş)
☆ 1 küçük kuru soğan
☆ 1 küçük kırmızı soğan
☆ 2-3 diş sarımsak
☆ 1 büyük patates
☆ 1 adet havuç
☆ 1 adet limon
☆ 1 büyük domates
☆ Yarım demet maydanoz
☆ 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
☆ Tuz, karabiber, defne yaprağı

Yapılışı :
♤  Fleto temizlenmiş çupra, olası kılçıklarından mümkün olduğunca arınır, pulları tamamen temizlenir, iyice yıkanıp 4'e bölünür. Üzerine yarım limon suyu sıkıldıktan sonra tuz ve karabiber eklenerek dinlendirilir.
♤ Tavaya 1 yemek kaşığı sıvıyağ konur ve ateşe alınır. Ortadan ikiye bölündükten sonra ince ince yarım ay şeklinde doğranmış soğanlar ve ince doğranmış sarımsaklar eklenerek yumuşatılır. (Resim 2)
♤ Patates ve havuç, dilimlenip tuz ve karabiberle harmanlandıktan sonra soğanın üzerine yayılır. (Resim 3)
♤ Çupralar patateslerin üzerine yatırılır. Üzerlerine birer dilim limon, ortasına da defne yaprağı konur. (Resim 4)
♤ Rendelenmiş domates tuzlanıp eşit şekilde balıkların üzerine dağıtıldıktan sonra,  ince kıyılmış maydanozlar da eklenir. Son olarak 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ gezdirilir üzerine. (Resim 5)
♤ Tavanın kapağı kapatılarak önce yüksek ateşte, kaynamaya başlayınca kısık ateşte buğulamaya bırakılır. Ben ayrıca su eklemedim, ama eğer yeterli olmazsa 1 çay bardağı kadar su ekleyebilirsiniz. Yaklaşık yarım saatte buğulama hazır olur, ama ideali tabandaki soğanların biraz karamelize olmasıdır (kokusundan anlayabilirsiniz). (Resim 6)

Balik buğulama servise hazırdır. (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder