Powered By Blogger

3 Kasım 2015 Salı

Hasanpaşa köfte

Emeklilik en çok da mutfağıma yaradı. Artık sadece hafta sonları değil, hafta içleri de bol bol vaktim oldu yemek yapmaya. Çalışırken daha pratik tarifler tercih ederdim vaktim kısıtlı diye. Şimdi çok şükür zaman problemim yok. Tabi ki yetmiyor yine kafamdaki her şeyi yapmaya zaman, ama koşturmak yok artık en azından. Sakin sakin sıraya koymaya çalışıyorum kafamdakileri. Yaptığım her seyi keyif alarak yapıyorum. Meğer ne çok şey varmış ertelediğim... Sanırım vaktim bol diye tarifin girişini de abarttım biraz :) Etsiz doymayan oğlum ve köfte seven kızım için bugün mutfağımızda hasanpaşa köfte hazırlandı.

Malzemeler:
Köftesi için;
☆ 250 gr kıyma
☆ 1 orta boy kuru soğan
☆ 1 adet yumurta
☆ Yarım çay bardağı galeta unu
☆ Maydanoz, tuz, karabiber
Püresi için;
☆ 2 orta boy patates
☆ Yarım çay bardağı süt
☆ Tuz, karabiber
Sosu için;
☆ 1 yemek kaşığı tereyağ
☆ 1 orta boy domates
☆ 1 tatlı kaşığı domates salçası
☆ 1 çay kaşığı biber salçası
☆ 1 çay bardağı su
☆ Tuz, karabiber
Üzeri için kaşar peynir rendesi

Yapılışı :
♤ Köfte malzemeleri ince kıyılarak karıştırılır ve iyice yoğurulur. Şekillendirilen köfteler isterseniz fırında (180° 15-20 dakika), isterseniz ızgara tavada kızartılır. (Resim 2)
♤ Püre için haşlanan patates soyulup iyice ezildikten sonra tuz, karabiber ve azar azar süt eklenerek kıvamlandırılır. (Resim 3)
♤ Sosu için tereyağında önce rendelenmiş domates, sonra salça kokusu çıkana dek kavrulur. Su, tuz ve karabiber eklenerek biraz da kaynatılır.
♤ Isıya dayanıklı fırın kabına köfteler dizildikten sonra üzerine sos dökülerek ıslatılır. (Resim 4) Patates püresi köftelerin üzerine isterseniz kaşıkla, isterseniz de sıkma torbasıyla şekil vererek paylaştırılır. (Resim 5)
♤ Rendelenmiş kaşar peynirleri pürenin üzerine serpilir ve önceden ısıtılmış 180° fırında kaşarlar eriyip kızarana dek yaklaşık 10-15 dakika kadar pişirilir. (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder