Powered By Blogger

22 Kasım 2015 Pazar

Elma güllü muffin

Uzundur kek yapmadığımı fark ettim, öyleyse bugün evi biraz kek kokutayım dedim 😊 Elmaların evdeki tüketim hızı da yavaşlayınca, elmalı kek olsun bari dedim. Nette biraz araştırınca bu nefis elma güllerini gördüm. Klasik kek tarifini bu güllerle süsledim ben de. Hem çok değerli arkadaşlarımın hediye sunumluklarını da kullandım. Bir taşla kaç kuş vurdum sayamadım 😊

Malzemeler :
Kek için;
☆ 3 yumurta
☆ 1 su bardağı toz şeker
☆ 1 paket şekerli vanilin
☆ 1 su bardağı süt
☆ 100 ml becel pratik yağ
☆ 2,5 su bardağı un
☆ 2 paket kabartma tozu
☆ 3 yemek kaşığı toz fındık
☆ 3 yemek kaşığı damla çikokata
Elma gülleri için;
☆ 3 adet orta boy kırmızı elma
☆ 1 su bardağı elma suyu
☆ 1 yemek kaşığı toz şeker
☆ Yarım limonun suyu

Yapılışı :
♤ Yıkanıp kurulanan elmalar diklemesine ortadan ikiye bölünür. Ortası temizlendikten sonra yarım ay şeklinde ince ince dilimlenir. (Resim 2)
♤ Elma suyu, şeker ve limon suyu tencerede kaynatılır. İnce dilimlenmiş elmalar da  eklenerek 1-2 dakika kaynatılır (Resim 3) ve sonra süzülür.
♤ Biraz ılıyınca yağlı kağıt üzerine altışarlı dizilir. Resim 4'teki gibi yarısı diğerinin üzerine gelecek şekilde dizildikten sonra geri kıvrılarak sarılır, gül şekli verilmiş olur. (Resim 4 ve 5)
♤ Kek için önce yumurta, şeker ve vanilin iyice eriyip köpürünceye dek yüksek devirde çırpılır. Süt ve yağ da eklenip çırpılmaya devam edilir. Un, kabartma tozu ve toz fındık eklenip düşük devirde çırpılır. Son olarak damla çikokatalar da eklenerek karıştırılır. (Resim 6)
♤ Muffin kaplarına üzerinde biraz boşluk kalacak şekilde paylaştırılır kek hamuru. Bu ölçüden 12 muffin çıktı. (Resim 7)
♤ Hazırlanmış elma gülleri muffinlerin üzerine yarısına kadar gömülür. Arzu edilirse üzerine yarımşar çay kaşığı esmer şeker de serpebilirsiniz. (Resim 8)
♤ Önceden ısıtılmış fırında önce 175° 15 dakika, sonra 160° 25 dakika pişirilir. (Resim 9) Kürdan testiyle kontrol edildikten sonra, istenirse üzerine pudra şekeri de serpilerek, servise hazırdır. (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder