Powered By Blogger

2 Mayıs 2015 Cumartesi

Gaziantep'te misafir olarak ağırlanmak

Teog stresimizi kebap ve tatlı detoksuyla atmak istedik bu kez:) Soluğu Gaziantep'te aldık. Ne de olsa fahri antepli sayılırız artık ailecek ;)

Otel rezervasyonumuzu iptal ettik gelmeden, çünkü eşimin iş arkadaşı ısrar etti evinde ağırlamak için. Çok da memnun olduk misafirperverliklerine sağolsunlar. Yedik içtik gezdik, yemediğimizi de paketliyorlar yanımızda götürelim diye. Yediğimiz önümüzde yemediğimiz yanımızda yani ;)

Dün sabah da bu sabah da, sıcak sıcak küncülü ekmekle antep peyniri yanında daha bir sürü çeşit vardı evdeki zengin kahvaltımızda, ama bu 2 lezzete özellikle bayıldım. Dün öğlen yemeğimizdeyse, resimlerdeki gibi ekşili köfte, lahmacun ve kabaklı havuç salatası vardı. Dönüşte ekşili köfteyi mutlaka denemek istiyorum, o da nefisti. Akşam yemeğimiz için yuvarlama çorbası ve içli köfte hazırlanmıştı, ancak son anda plan değişti, dışarıda Tavacı Recep'te ağırlandık. İstanbul'da da gitmeye niyetlenmiş ama fırsat bulamamıştık. Tavasına ve irmik helvasına bayıldım. Evde yiyemediğimiz yuvarlamalar da dolapta donuyormuş şu anda, bu gece İstanbul'a dönerken eşlik edecekler bize ;)

Dün öğleden sonra kızımla çarşıya çıkıp dolaştık biraz. Tek uyanık biz değilmişiz, 1 Mayıs tatilini fırsat bilen yerli turist oldukça kalabalıklaştırmıştı çarşıyı. Almacı çarşısından kuru dolmalıklarımızı aldık önce. Sonra Şirehan Hotel'in güneşli ve güzel bahçesine geçip kahvelerimizi içerken soluklandık biraz. El işi deri yemeni ve çanta yapan değerli ustalarımızdan birini ziyaret edip kızıma güzel bir çanta aldık. Sonra sıra baharatçımıza geldi; fıstık, biber salçası, nar ekşisi, sumak ekşisi, karabiber, nane, pul biber ve limon tuzu alışverişimden sonra soluğu bakırcımda aldım. İkram edilen nefis zahter çayını içerken bakır servis tabakları ve sürahimi seçtim, minik değişiklikler yapıldıktan sonra paketlettim. Böylece alışverişimizi tamamlamış olduk ve döndük misafir olduğumuz eve. Sonrası malum akşam yemeği. Günü kapatmadan önce de son olarak 20 gün önce dünyaya gelen Selim bebeği ve anne babasını ziyaret ettik, bebek çikolatalarımızı da alıp döndük.

Birazdan mangal için dışarı çıkacağız hazırlanıyoruz. Gece de İstanbul'a döneceğiz kısmetse. 2 günlük hava değişimi çok iyi geldi hepimize diyebilirim şimdiden. Çok güzel insanlarla vakit geçirdik, umarım İstanbul'da da ağırlarız kendilerini.