Powered By Blogger

10 Mayıs 2015 Pazar

Sucuklu Pide (ev usulü)

Öncelikle tüm annelerin bu özel gününü kutluyorum. Benim için her gün anneler günü, her gün babalar günü,  kardeşler, arkadaşlar, dostlar günü. Sevdiklerimizle nefes aldığımız her gün her an çok özel, çok değerli. Yokluklarında arkalarından değerlerini anlamak yerine, yaşıyorken ulaşabiliyorken bilelim kıymetlerini tüm sevdiklerimizin. Bu arada umarım ben de sevilen anne, teyze, abla olabiliyorumdur 

Bir pazar daha geçti böyle anneler günü tadında. Bugün dışarıda çok vakit geçirince eve geç döndük. Zahmetli yemek hazırlayacak vaktim de enerjim de yoktu. Dünkü lahmacun hamurumun tamamını kullanmadığım geldi aklıma. Kalanın üzerini streç film ile kapatıp, buzdolabına kaldırmıştım. Kolayına kaçtım ben de, evdeki malzemelerle pizza tadında bir pide hazırladım yemeklerin yanına. Kapış kapış gitti, çok beğenildi. Bundan sonra tekrarlanacaklar arasına ev usulü pide de girdi böylece.

Malzemeler :
☆ Hamuru lahmacun tarifimdeki hamurdan kalan mandalina büyüklüğünde hamur parçası
☆ 200 gr rendelenmiş kaşar peyniri
☆ Dilimlenmiş sucuk/sosis

Yapılışı :
♤ Hamur oval şekilde uzunca ve ince olarak açılır.
♤ Yağlı kağıt serili fırın tepsisine alınan hamura önce ince bir tabaka halinde peynir serilir.
♤ Peynirlerin üzerine sucuklar dizilir. Sucukların üzeri yine peynirle örtülür. 
♤ Pidenin kenarları peynirlerin üzerine katlanarak, 1. resimdeki gibi içe kıvrılır.
♤ Önceden ısıtılmış fırında, önce 15 dakika 180°de, sonra 5-10 dakika da 200°de pişirilir. Hamur pişmiş, malzemeleri de kızarmış olmalıdır.
♤ Fırından çıkarıldıktan sonra kenarlarında az tereyağ gezdirilir ve sonra servis edilir.

Afiyet olsun 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder