Powered By Blogger

3 Mayıs 2015 Pazar

Yuva(r)lama





Gaziantep'ten cumartesi gecesi epey geç döndük. Pazar gününe de geç başladık haliyle dinlenelim diye. Günün ikinci yarısında getirdiklerimizi yerleştirirken pazar yemeği menümüz de oluştu. Gaziantep'teki ev sahibimiz Derya Hanım'ın dondurup paket ettiği yuvarlamalardan çorba, kuru dolmalıklardan karışık dolma ve bizim oralardan da bir şeyler olsun diye bezelye diblesi. Çorbanın esas zahmetli kısmı olan yuvarlamalar hazır oldu bu sefer ama bitince ben de deneyeceğim. O zaman daha ayrıntılı tariflerim. Şimdi geçelim nefis çorbamızın tarifine...

Malzemeler :

☆ 1 kase yuvarlama ( pirinç unu, yağsız kıyma, tuz ve karabiberden yoğrulan hamurdan minik minik yuvarlanarak kaynar su veya buharında kaynatılarak hazırlanıyor, ben Derya'nın hazırına kondum :) )
☆ 1 kase kuşbaşı doğranmış kuzu eti
☆ 1 kase nohut
☆ 2 kase süzme yoğurt
☆ 2 tatlı kaşığı nişasta
☆ 2 tatlı kaşığı tereyağı
☆ 2 tatlı kaşığı nane
☆ Yeterince tuz ve su

Yapılışı :

♤ Düdüklü tencereye alınan et ve nohutun üzerine su ilave edilir, kapağı kapatılıp pişirilir.
♤ Piştikten sonra üzerine yuvarlamalar ilave edilip kaynatmaya devam edilir.
♤ Nişasta eklenerek iyice çırpılan süzme yoğurt yavaşça kaynayan karışıma eklenir. (bazı tariflerde yoğurda 1 tane de yumurta kırılarak biraz da ısıtılarak terbiyeleniyor ama ben tercih etmedim kolayına kaçtım)
♤ Tuzu da eklenip altı kısılır. ( Eğer daha ekşi olmasını isterseniz arzunuza göre 1 çay kaşığı veya tatlı kaşığı limon tuzu ekleyebilirsiniz. Derya, ekşi vermek istediği yemeklerine ( ekşili köfte, yaprak sarma ) limon tuzu ekledi mutfağında. Marketlerdeki paketlerdeki kalın limon tuzundan değil kullandığı, bayağı ince limon tuzu kullandı, ben de aldım Antep'te aktardan )
♤ Küçük yağ tavasında tereyağ eritilip üzerine nane eklenerek biraz yakıldıktan sonra çorbaya eklenir.
♤ Bir kaç dakika daha kaynatıldıktan sonra altı kapatılır. Servise hazırdır, ideali bakır servis kabında servis edilmesidir.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder