Powered By Blogger

15 Mayıs 2015 Cuma

Pretzel / Brezel / Alman simiti













Herkese hayırlı kandiller. Bugün kandil simiti yerine alman simiti yaptım. Alman simiti çocukluğumu hatırlatır bana. İlkokul çağıma kadar ailemle Almanya'da yaşadım. Dışarı çıktığımızda bu simitten isterdim, yağlanmış olarak, ayıla bayıla yerdim. Tadı hala damağımda, kokusu hala burnumdadır. Sonraki ziyaretlerimde de nostalji yaptım ve yedim. Buradaysa bir ara Real marketlerde yapılıyordu ama son zamanlarda orada da yok. Evde yapmak hiç aklıma gelmemişti, yapılamaz herhalde diye düşünürdüm. Yabancı sitelerde bir kaç kolay tarife rastlayınca denemeye karar verdim. Bu 2. denemem; ilkinde hamuru biraz kalın kullanmıştım, bu sefer de karbonatı fazla kullanmışım (tarifte düzelttim ama). Allahın hakkı üçtür, 3. denememde daha iyi olacağına inanıyorum😄 Şimdi geçiyorum tarife...

Malzemeler :
☆ 1 paket instant maya
☆ 2 yemek kaşığı esmer şeker
☆ 1 çay bardağı ılık su (maya için)
☆ 1,5 su bardağı ılık su
☆ Aldığı kadar un ( 4,5-5 su bardağı un)
☆ 1 yemek kaşığı tuz
Hamuru fırınlamadan önce banyo için :
☆ 1 lt su
☆ 60 gr (3 yemek kaşığı) karbonat
Üzeri için:
☆ Kalın okyanus tuzu ve öğütücüsü

Yapılışı :
♤ Kuru maya az suda esmer şekerle birlikte eritilir, 5 dakika kadar aktifleşmesi için bekletilir.
♤ Un, su ve tuz kontrollü olarak eklenerek ele yapışmayacak kulak memesi kıvamında hamur elde edilene kadar yoğurulur. (2. resim)
♤ Üzeri kapatılarak oda ısısında 2 saat bekletilerek mayalandırılır. 3. resimdeki gibi hamurun 2-3 katına çıkması gerekir.
♤ Hamurdan küçük portakal büyüklüğünde koparılan parçalar önce elde sonra tezgahta yuvarlanarak kenarları ortasından daha ince şeritler elde edilir. Yaklaşık 3 karış uzunluğunda şeritten 4. resimdeki gibi simit şekillendirilir.
♤ Yağlı kağıt serili fırın tepsisine konan simitler beklerken mayalanarak kabarıyor hemen. İlk denememde hamura müdahale etmeden kullanmıştım, simitler çok kalın oldu. Bu nedenle kabaran simitler tepside elle inceltilerek düzeltildikten sonra tepsiyle buzluğa konur ve en az yarım saat bekletilir.
♤ Hamur buzlukta soğutulurken, kaynayan suya karbonat eklenir. İyice kaynadıktan sonra altı kısılır. Buzluktan alınan simitler sırayla karbonatlı suya alınır (5. resim), 30 saniye bekledikten sonra alınıp tepsiye geri konur.
♤ Tepsiye alınan simitlerin kalın bölümüne 6. resimdeki gibi bıçakla kesik atıldıktan sonra üzerine kalın tuz serpilir. ( Okyanus tuzu en kalın modda öğütülür.)
♤ Önceden ısıtılmış 180° fırında 15 dakika boyunca, 1. resimdeki gibi simitlerin üzeri iyice kızarana kadar, pişirilir.
♤ Fırından çıkar çıkmaz arzu edilirse arası kesilerek tereyağ sürülebilir.

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder