Powered By Blogger

21 Mayıs 2015 Perşembe

Mozaik pasta (piramit pasta)





Annem de yapardı, ablam da. Belki farklı tariflerle ama aynı mantıkla ;) Ben de yapıyorum şimdi hem de zevkle, eminim kızım da yapacak çocuklarına. Nesilden nesile bir nevi miras gibi ;) Eskiden sadece pudingle/muhallebiyle yaptığım bu pastayı artık sadece çikolatayla yapıyorum. Nefis bir lezzet şöleni, mutlaka deneyin derim.

Malzemeler :
☆ 240 gr çikolata
☆ 125 gr tereyağı
☆ 2 yumurta
☆ 1 çay bardağı pudra şekeri
☆ 1 yemek kaşığı tepeleme kakao
☆ 1-2 yemek kaşığı süt
☆ Yeterince petibör bisküvi (1,5 paket kadar yeterli oluyor)

Yapılışı :
♤ Çikolata ve tereyağ benmari usulü eritilir. (Dibinde az su kaynayan tencereye oturtacağınız ısıya dayanıklı kabın içine, çikolataları kırarak, yağı küçültülerek koyup, sıcak su buharında ama içine su sıçratmadan karıştırarak eritebilirsiniz.)
♤ Yumurta, pudra şekeri, kakao ve süt karıştırma kabında iyice çırpılır.
♤ Eritilen çikolata ve tereyağ karışımı, ilk sıcağı geçtikten sonra (ocaktan alındıktan 3-5 dakika sonra), yumurtalı karışıma yavaş yavaş eklenir. Bu arada çırpmaya devam etmek lazım ki, yumurta pelte pelte olmasın.
♤ Harç iyice karıştıktan sonra bisküviler elde kırılarak eklenir ve karıştırılır.
♤ İsterseniz fındık, fıstık, ceviz de ekleyebilirsiniz.
♤ Karışım, diktörtgen kek kalıbının içine serilen streç filmin üzerine dökülür ve iki yandan yavaş yavaş yukarı kaldırılarak piramit şekli verilmeye çalışılır.
♤ İlk anda karışım halen yoğun akışkan olduğundan şekli vermek zor olacaktır. Çok uğraşmayın, üçgenin tepesinden 3-5 mandalla tutturup buzdolabında bekletin.
♤ Dolapta soğudukça şekillendirmek daha kolaylaşacaktır. Ben, 2 tane spatula yardımıyla ara ara üçgen şeklini yineliyorum. Sosundaki çikolata ve tereyağ donunca tam şeklini almış oluyor.
♤ Tamamen donduktan sonra streç filmi yavaşça açarak pastayı servis kabına alabilirsiniz. Arzu ederseniz üzerini toz fındık, fıstık, ceviz veya hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz de.

Not : Farklı şekillerde de hazırlayabilirsiniz. Bir keresinde yuvarlak şekillendirdim, çok sevimli oldu. Bir keresinde de, streç film serili dikdörtgen kek kalıbına sıra sıra önce sos sonra bisküvi dizdim lazanya yapar gibi, onun da görseli güzeldi (resim 2).

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder