Powered By Blogger

25 Mayıs 2015 Pazartesi

Hindistan cevizli kek

Neye niyet neye kısmet oldu bu kek aslında. Hani bir daha yapsanız tutturamayacağınız tarifler vardır ya, öyle oldu benimkisi de. Çikolata kaplamalı hindistan cevizli truf yapmak üzere başladım yolculuğuma. Hamurun kıvamını beğenmedim, ani bir kararla keke döndüm. Tamamen içgüdüsel bir deneme oldu. Fırının başında bekledim neredeyse, acaba kabaracak mı diye :) Valla oldu sonunda mis gibi kokusuyla. Üzerini de biraz süsleyince albenisi çok sürpriz bir pasta çıktı ortaya. Unutmadan tarife geçiyorum hemen :)

Malzemeler :
☆ 1 poşet toz krem santi
☆ 1 su bardağı soğuk süt
☆ 185 gr hindistan cevizi
☆ 2 yemek kaşığı pudra şekeri
☆ 3 yumurta
☆ 1 su bardağı toz şeker
☆ 1 çay bardağı becel pratik
☆ 1 çay bardağı süt
☆ 8 yemek kaşığı un
☆ 1 paket vanilya
☆ 2 paket kabartma tozu

Yapılışı :
♤ Truf hazırlar gibi başladığım için öyle anlatacağım. Toz kremşantinin üzerine soğuk süt eklenir, mikserle koyulaşana kadar çırpılır. Hindistan cevizi ve pudra şekeri de eklenerek iyice yoğurulur, yine de tane tane dökülür kıvamda olmalıdır. Yarım saat buzdolabında dinlendirilir. (Resim 2)
♤ 3 yumurta ile toz şeker mikserle iyice çırpılır.
♤ Sıvıyağ ve süt eklenerek çırpılmaya devam edilir.
♤ Buzdolabında soğutulan hindistan cevizli harç, un, vanilya ve kabartma tozu da eklenir, yavaşça karıştırılır.
♤ Kek hamuru yağlanmış kek kalıbına dökülür ve eşit yayılması sağlanır. (Resim 3)
♤ Önceden ısıtılmış fırında, önce 20 dakika boyunca 150° , sonra 25 dakika kadar 160° ısıda pişirilir.
♤ Kek fırından çıkarıldıktan sonra 5-10 dakika dinlendirilir. Sonra servis tabağına alınır. (Resim 4)
♤ Arzu edilirse üzeri süslenebilir. Ben 40 gr beyaz çikolata+1 yemek kaşığı tereyağını ayrı, 40 gr bitter çikolata+1 yemek kaşığı tereyağını ayrı erittim benmari usulü. Buzdolabı poşetlerine döküp ucunu küçük keserek süsledim kekimi. (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder