Powered By Blogger

1 Ocak 2016 Cuma

Minik ekmekler

Yeni yılın ilk günündeyiz nihayet. Karlar altında bir yılbaşı oldu bu sefer hayal edilen gibi. Herkese kutlu mutlu olsun, tüm beklentilerimiz hayallerimiz gerçekleşsin. Kar başlayınca hastalıklar da başladı tabi. Hem eşim hem de kızım hasta ama en hasta eşim. 2 gündür yatıyor ateşli, doktora gidecek hali bile yok, evde yoğun bakım uyguluyoruz iyileşsin diye. Hal böyle olunca fırına gidemedi bu sabah, ben de kardan çekindim çıkamadım, kahvaltı ekmeklerimizi evde yaptım. Fırında biraz fazla tutmuşum sadece, onun haricinde tadı da görüntüsü de nefis oldu. Yeni yılın ilk tarifi de bu minik ekmekler oldu😉

Malzemeler :
☆ 1 su bardağı ılık süt
☆ Yarım paket kuru instant maya
☆ 2 yemek kaşığı toz şeker
☆ 1 yumurta
☆ 1 orta boy patates (haşlanmış)
☆ 2 yemek kaşığı tereyağ (oda sıcaklığında)
☆ 4 su bardağı un
☆ 1 silme tatlı kaşığı tuz

Yapılışı :
♤ Ilık süt, kuru maya ve toz şeker karıştırılarak 5-10 dakika kadar mayalanmaya bırakılır.
♤ Patatesi soyup sebze aparatında buharda haşladım. Tereyağı da ekleyerek çatal yardımıyla püre kıvamında ezdim. 1 su bardağına yakın püre elde ettim.
♤ Köpüren mayalı süte, kalan diğer malzemeler eklenir. (Resim 2) Ele yapışmayan bir hamur elde edilene kadar yoğurulur. (Resim 3)
♤ Üzeri kapatılarak 1-2 saat kadar mayalanmaya bırakılır. Süreyi yarıya düşürmek isterseniz kapalı fırında, kaynar su buharında bekletebilirsiniz. (Resim 4)
♤ Hamur 2 katına çıkınca 12 eşit bezeye bölünür. İstenilen şekil verilerek yağlı kağıt serili fırın tepsisinde yarım saat kadar mayalanmaya bırakılır. (Resim 5)
♤ Mayalanan ekmeklerin üzerine arzu edilirse bıçakla kesik atılabilir ve un serpilir. (Resim 6)
♤ Önceden ısıtılmış fırında ilk 15 dakika 180 derecede üzerine yağlı kağıt örtülerek (Resim 7), sonraki 5-10 dakika üzerindeki kağıt alınarak 160 derecede kontrollü olarak pişirilir. (Resim 8)
♤ Fırından çıkarılan ekmekler, ızgara telinin üzerine alınır, çekmesi icin dinlendirilir. (Resim 1)

Servise hazırdır, afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder