Powered By Blogger

11 Ocak 2016 Pazartesi

Etli pazı sarma

Sarma müthiş bir yemek. Neredeyse her tür yaprak sarılabiliyor. Kara lahana, beyaz lahana, asma yaprağı, pazı hatta pırasa, taze fasulye yaprağı bile. Kimbilir daha ne yapraklardan sarma yapılabilir. Eminim geniş coğrafyamızda her yörede farklı bir sarma yapılıyordur. Bayılıyorum mutfak zenginliğimize. Mantık hepsinde hemen hemen aynı. Yaprağı yumuşat, zeytinyağlı veya etli içini hazırla, sar, pişir, afiyetle ye yedir. Pazardan pazı aldım bu sefer sarma yapmak için. Narindi pazılar, yaprakları da deliksiz ve genişti. Etli bulgurlu yaptım içini. Ama fotoğraflamayı unutmuşum, sararken filan :( Dün akşam vaktim vardı sardım, bugün pişirdim. Öyle olunca fotoğraf uçtu aklımdan :) Genel geçer bir yemek olduğu için böyle de paylaşabilirim diye düşündüm.

Malzemeler :
☆ 1 bağ pazı
☆ 250 gr kıyma
☆ 1 küçük kuru soğan (ince doğranmış)
☆ 1 kahve fincanı pirinç (dolma ve sarmaya varsa kırık pirinç kullanmayı tercih ediyorum)
☆ 1 kahve fincanı pilavlık bulgur
☆ 1 yemek kaşığı domates salçası
☆ 1 çay kaşığı biber salçası
☆ Tuz, karabiber, 2-3 yemek kaşığı su

Yapılışı :
♤ Pazı yaprakları kaynar suda biraz bekletilerek yumuşatılır. Süre kısa tutulmalı, sarılabilecek esneklik yeterli. Çok kalırsa, sararken yırtılabilir veya pişerken patlayabilir.
♤ İç harcı tamamen çiğden hazırlanır. Bütün malzemeler güzelce karıştırılır. Damak tadınıza göre değişiklikler yapabilirsiniz.
♤ Pazı yapraklarının ortasındaki sap kesilerek çıkarılır. Pişirme tenceresinin altına bu saplar dizilir ki, yükselti olsun sarmalar yanmasın. Yapraklar büyükse sarılacak ebatta küçültülebilir.
♤ Yaprağın büyüklüğüne göre 1-2 tatlı kaşığı iç harç konur, ne gevşek ne de sıkı olmayacak şekilde sarılır sigara böreği gibi.
♤ Ben sarma sararken hepsini bitirmeden dizmiyorum tencereye. Hem tencerenin büyüklüğü değişebilir. Hem de sarılamayan yaprakları alt ve üste yerleştiriyorum ki kendi buharında pişebilsin.
♤ Tencerenin dibine önce saplar dizilir, sonra birkaç yaprak serilir. Üzerine sarılan sarmalar sırayla dizilir.
♤ Pişirme suyu için sadece 1 cay kaşığı kadar tereyağ ve 1-1,5 su bardağı sıcak su kullanarak döktüm sarmaların üzerine. Arzunuza göre sarımsaklı, salçalı ve domatesli de hazırlanabilir. Kıyma az yağlıysa sıvıyağ da eklenir. Benim kıymam orta yağlıydı, çok az tereyağ kullandım.
♤ Üzerine de birkaç yaprak kapatılır. Tencerenin kapağı kapatılıp ocağa alınır. Kaynayana kadar orta ateşte, kaynadıktan sonra kısık ateşte pişmeye bırakılır. 15-20 dakika sonra tencereden bir sarma alınarak pişip pişmediği kontrol edilir. Pişene kadar kısık ateşte bırakılır, pişince de tencerede biraz demlenmeye bırakılır. (Resim 2)

Servise hazırdır (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder