Powered By Blogger

30 Ocak 2016 Cumartesi

Cezerye

















Bu akşam yemeğe davetliyiz eltime. Bütün aile bir araya geleceğiz, kalabalık bir yemek olacak. Ne yapsam diye sordum, yemek çeşidim çok dedi eltim. Baktım dolapta havuç var bol bol, kısa bir durum değerlendirme ve araştırma sonucu cezeryeye karar verdim. Tadımı akşam kahvemizin yanında yaparız kısmetse inşallah 😊

Malzemeler :
☆ 1 kg havuç
☆ 1 su bardağı toz şeker
☆ 1 tatlı kaşığı tarçın
☆ 2 yemek kaşığı pekmez
☆ 1 yemek kaşığı bal
☆ 1 yemek kaşığı nişasta + 2 yemek kaşığı su
☆ 1 su bardağı iri çekilmiş kuruyemiş (ceviz, fındık, fıstık)

Yapılışı :
♤ Havuçlar yıkanıp soyulduktan sonra bütün olarak veya büyükse ikiye bölünerek kaynar suda haşlanırlar. Su buharında haşladım ben, suyuna da 3 karanfil attım aroma versin diye. (Resim 3)
♤ Haşlanan havuçlar soğurken, kuruyemiş yağsız tavada kısık ateşte azıcık kavrulur. Böylece kendi yağını salan kuruyemiş daha da lezzetlenir.
♤ Havuçlar ince ince rendelenerek yağsız tavada kavrulmaya başlanır. (Resim 4) Bir iki çevrildikten sonra toz şeker de eklenir. (Resim 5) Sürekli karıştırarak kavurmaya devam edilir. Şekerler de eriyince, bal, pekmez ve tarçın eklenir. Kısık ateşte sürekli karıştırarak, kendi suyunu da salıp çekene koyulaşana kadar, yaklaşık 15-20 dakika kavrulur. (Resim 6)
♤ Nişasta su ile açıldıktan sonra havuçların üzerine dökülür, karıştırarak kavurmaya devam edilir. Artık iyice koyulaşıp macun kıvamına geleceğinden, karıştırmak zorlaşacaktır. (Resim 7)
♤ Son olarak kuruyemiş de eklenerek, 1-2 dakika daha karıştırarak kavrulur ve altı kapatılır. (Kuruyemiş olarak Antep fıstığı kullandım, küçültmedim bütün olarak) (Resim 8)
♤ Hindistan cevizi serpilmiş tercihen kare veya dikdörtgen şeklindeki borcama, macun yavaşça dökülür. Kaşık arkası veya spatulayla eşit kalınlıkta düzeltilir. Yaklaşık 1 cm yüksekliğinde oldu. Önce oda ısısında, sonra da buzdolabında soğumaya bırakılır.
♤ Arzu edilen şekilde kesilerek üzerine de hindistan cevizi serpildikten sonra servise hazırdır. Arzuya göre tekrar hindistan cevizine bulanabilir. (Resim 1 ve 2)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder