Powered By Blogger

5 Ocak 2016 Salı

Gözleme (hazır yufkadan)

Hazır yufkayı bulana dua ediyorum her kullandığımda. Hele de ince ve yumuşaksa yufka, hem kolay çalışılıyor hem de lezzeti de görseli de güzel oluyor. Bu sabah kahvaltıya pratik gözleme hazırladım yufkadan. Hepiniz yapıyorsunuzdur zaman zaman eminim. Bu da benim yöntemim 😊

Malzemeler :
☆ Yufka
☆ Tercih edilen iç malzemesi (peynir, haşlanmış patates, ıspanak, haşlanmış tavuk, vs.)
☆ Üzerine sürmek için 1 ölçü sıvıyağ + 2 ölçü su (1 yufka için 1 yemek kaşığı sıvıyağ + 2 yemek kaşığı su yeterli)

Yapılışı :
♤ Yufka tezgaha serilir. Ortasındaki kareye istenilen iç malzeme konur. Beyaz peynir ve kaşar peynir rendeledim ben. (Resim 3)
♤ Kenarlardan içeri doğru zarf gibi kapatarak kare şekli elde edilir. (Resim 4)
♤ Gözleme, ısıtılmış yağsız tavaya alınarak orta ateşte pişirilir. (Resim 5) Yufka yanmadan, içindeki malzeme yumuşayana dek gerekirse ateş kısılarak pişirilir.
♤ Spatulayla ters çevrilerek diğer tarafı da pişirilir. Pişen tarafa, fırça ile sıvıyağ+su karışımı sürülerek, ısıdan kuruyan yufka nemlendirilir yumuşatılır. Bu esnada gözlemeniz kabarabilir, Antalya'da gözlemeci bir teyze dilek tut kabul olsun demişti bana hazırladığı gözleme kabarınca😉 (Resim 6)
♤ 2 tarafı da pişirilip yağlandıktan sonra servise hazırdır. İsterseniz arzunuza göre dilimleyerek lokmalık (Resim 1), isterseniz de olduğu gibi katlayarak servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder