Powered By Blogger

16 Ocak 2016 Cumartesi

Ayvalı kurabiye

Yılbaşından kalan ayvalarımı değerlendirmek için tarif ararken yabancı bir sitede buldum bu tarifi. Çok olumlu yorum almıştı, malzemeler de bulunabilir olunca denemeye karar verdim. Fırında pişerken yayılan mis gibi tereyağ kokusu nefis. Yerken hissedilen ilk tat tereyağlı şekerli kurabiye tadı. Hemen ardından hissedilen ayvaların mayhoşluğuysa müthiş bir sürpriz yaratıyor damağınızda. Tatlı ekşi soslu yemekler gibi, acı tatlı sakızlar gibi sürprizli bir lezzet patlaması yaşıyorsunuz. Çaya da kahveye de çok güzel eşlik ediyor. Fırın süresini biraz artırarak daha sert kurabiyeler de elde edebilirsiniz. Ben biraz yumuşak tercih ettim bu sefer, süreler ona göredir.

Malzemeler :
☆ 250 gr tuzsuz tereyağı
☆ 1 su bardağı toz şeker
☆ 2 yumurta sarısı
☆ 1 paket vanilya (orjinal tarifte 1 çay kaşığı vanilya özütü vardı)
☆ 2,5-3 su bardağı un
☆ Yarım çay kaşığı tuz

İçi için orjinal tarifte ayva marmeladı kullanılmıştı. Bense 1 ayva + 2 yemek kaşığı toz şeker + yarım çay bardağı su ile hazırladığım ayva püresini kullandım.

Yapılışı :
♤ Oda sıcaklığındaki tereyağ karıştırma kabına alınarak çırpıcıyla 5 dakika kadar iyice yumuşayana dek çırpılır. (Resim 2)
♤ Toz şeker eklenir, 2-3 dakika daha çırpılır. Yumurta sarıları ve vanilya da eklenerek iyice karışana dek çırpılır. (Resim 3)
♤ Kontrollü olarak un ve tuz eklenerek hamur toparlanana dek yoğurulur. (Resim 4) Hamurun üzeri kapatılarak buzdolabında 1-2 saat dinlendirilir.
♤ İç harcı için rendelediğim ayva ve toz şekeri tavayla ocağa aldım. (Resim 5) Suyunu salıp çekene dek kavurdum. Blenderla çektim, suyunu ekleyip 1-2 taşım kaynattım, kabını değiştirerek soğumaya bıraktım. (Resim 6)
♤ Dinlenen hamur 2-3 bezeye bölünerek, un serpili tezgahta yuvarlak açılır. Kurabiye kalıbı veya su bardağı ile kesikler yapılır. Yarısının ortası daha küçük kalıplarla tekrar kesilir. (Resim 7)
♤ Büyük kesitin üzerine ayva püresi serilip yayılır eşit miktarda. Üzerine çerçeve olacak şekilde, ortadaki küçük kesit çıkarılınca kalan kenarlık konur ve yavaşça bastırılır. (Resim 8) Ortadan çıkardığınız küçük kesitleri de sade olarak pişirebilirsiniz, nefis tereyağlı kurabiyeleriniz olur.
♤ Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilen kurabiyeler (Resim 9 ve 10), önceden ısıtılmış 180° fırında 18-20 dakika kadar pişirilir.
♤ Fırından çıkarılan kurabiyeler soğuyunca arzuya göre üzerine pudra şekeri serpilerek servise hazır hale gelir. (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder