Powered By Blogger

14 Şubat 2016 Pazar

Haşhaşlı çörek



















Epeydir tarif paylaşamıyorum. Denediğim tarifler istediğim lezzette olmadılar çünkü. Ama sonunda bu sabah istediğim lezzete ulaştım ve tarifi paylaşmaya karar verdim. Haşhaş ezmesine taktım bu aralar. Aslen Afyon yöresinde daha sık kullanılıyormuş. Özellikle yeşil mercimekli bükmeydi aklımdaki ama 2 farklı denememde de istediğim sonuca ulaşamadım. Komşu Fırın'ın bükmelerine bayılıyorum mesela. Denemelerim devam edecek, güzel bir sonuç elde edinde de mutlaka paylaşırım. Varsa sizin tarifiniz, denemeyi çok isterim. Bükmede başarılı olamayınca çörek denemeye karar verdim. İlk denemede sonuç istediğim gibi oldu, mutlu oldum. Eşim iş nedeniyle sık seyahat eder. Afyon, Kütahya ve Eskişehir seyahatlerinde haşhaşlı çörek yiyen biri olarak, bilirkişim oydu. Benim çöreğimi de beğenip, onlar gibi olmuş deyince, ikna olup tarifi paylaşmaya karar verdim 😉

Malzemeler :
☆ 1 su bardağı ılık su
☆ 1 su bardağı ılık süt
☆ 1 paket instant kuru maya
☆ 2 yemek kaşığı toz şeker
☆ 1 yumurta  (sarısı üzerine)
☆ Yarım su bardağı sıvıyağ
☆ 1 yemek kaşığı tuz
☆ Aldığı kadar un ( yaklaşık 6 su bardağı kullandım)
İç harcı için;
☆ 1 su bardağı haşhaş ezmesi
☆ 1 su bardağı sıvıyağ
☆ Arzuya göre toz şeker
Üzeri için;
☆ Yumurtanın sarısı
☆ 1 yemek kaşığı pekmez

Yapılışı :
♤ Ilık su ve ılık süt karışımına kuru maya ve toz şeker eklenerek iyice karıştırılır ve mayanın harekete geçmesi için 5-10 dakika dinlenmeye bırakılır.
♤ Diğer hamur malzemeleri de eklenerek (un kontrollü olarak) ele yapışmayacak yumuşak kıvamda yoğurulur. Mayalanması için üzeri örtülerek oda sıcaklığında 1-2 saat, aceleniz varsa kapalı fırında kaynar su buharında yarım saat kadar dinlendirilir. ( Resim 3 ve 4 )
♤ Mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde 8 beze koparılarak yuvarlanır.
♤ Bezelerin her biri unlu tezgahta önce merdane, sonra da oklavayla yuvarlak açılır.
♤ İç malzemesi için sarı haşhaş ezmesi sıvıyağ ile açılarak sürülebilir kıvama getirilir.
♤ İlk yufkanın üzerine biraz iç malzemesi  dökülerek güzelce yayılır. Arzu ederseniz biraz toz şeker de ekeleyebilirsiniz. ( Resim 5 )
♤ İkinci yufka da açılarak ezmelenmiş ilk yufkanın üzerine serilir. ( Resim 6 ) Üzerine yine haşhaş sürülüp şeker ekelenir.
♤ Bu şekilde dört yufka üst üste dizildikten sonra tam ortasından kesilir. Bir yarı diğer yarının üzerine konarak 8 katlı yarım ay elde edilir. ( Resim 7 )
♤ İnce şeritler kesilir ve elde burularak yağlanmış tepsiye ortadan başlayarak dışarı doğru döşenir. ( Resim 8 ve 9 )
♤ Yumurta sarısına arzu edilirse pekmez eklenerek çırpılır ve çöreğin üzerine sürülür.
♤ 180° fırında altı ve üzeri kızarana dek yaklaşık 40-45 dakika kadar pişirilir. Ön ısıtma yapmıyorum ki, fırın ısınana kadar tepsi mayası yapılmış olsun.

Servise hazırdır (Resim 1  ve 2)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder