Powered By Blogger

1 Ağustos 2015 Cumartesi

Muzlu Manolya Puding

Bu hafta iş çıkışı servisle eve dönerken, şehirler arası yolculuğumun :) yarısında hissedebildim klimanın arızalı olmadığını aslında çalışıyor olduğunu :) O derece sıcak yani hava, klima soğutamıyor, sanki nefes alınmıyor :( Açlık hissedemiyorum bir türlü sanırım sıcaktan. Tek istediğim serin serin bir şeyler hazırlamak. Ne yapsam ne yapsam diye bakınırken o sosyal ağ benim, bu site senin, aradığımı buldum sonunda. Muzlu manolya puding :) Yapmaya alışık olduğum standart bir puding, ufak değişikliklerle henüz denemediğim ama pek bir övgü almış olan Cookshop tarifine dönüşüyor gibi gibi. İsmini nereden aldığını merak ederdim, onu da öğrendim, paylaşayım. New York'ta meşhur bir pastane Magnolia Bakery. Meşhur sütlü tatlısı da Banana Puding, muzlu puding (Resim 3). Resim 2'de pastanenin menüsü, sol alt köşesinde de yazıma konu pudingi görülebilir :) Tatlımız pastanenin adıyla özdeşleşmiş meğer, severim böyle başarıyı tebrik ederim. Bizdeyse Cookshop dahil etmiş menüsüne, oldukça da seviliyor okuduğum yorumlara göre.
Şimdi izninizle geçiyorum, biraz benden, biraz da ordan burdan kombinlediğim tarifime :) Daha sonra orjinale yakın tarifi denediğimde de paylaşırım ayrıca.

Malzemeler :
☆ 1 lt süt
☆ 1 su bardağı toz şeker
☆ 1 yumurta
☆ 2 yemek kaşığı un
☆ 2 yemek kaşığı nişasta
☆ 2 paket vanilya
☆ 1 küçük kutu süt kreması (200 ml)
☆ 1 muz
☆ 1 paket cici bebe bisküvisi
☆ Arzunuza göre biraz çekilmiş fındık

Yapılışı :
♤ Süt, şeker, yumurta, un ve nişasta tencereye konarak iyice çırpılır. Ateşe alınır, karıştırılarak pişirilir. Muhallebi kaynayıp koyulaştıktan sonra soğuması için 10 dakika kadar kenarda bekletilir.
♤ Muhallebi ılındıktan sonra vanilya ve krema da eklenerek iyice çırpılır. (Resim 4)
♤ Muz dilimlenir, bisküvi elde kırılır,  findık rondoda çekilir. (Resim 5)
♤ Servis kuplarına sırasıyla bisküvi kırıkları ve çekilmiş fındık, muz dilimleri, puding, tekrar bisküvi kırıkları ve çekilmiş fındık, muz dilimleri ve puding konularak süslenir. Buzdolabında dinlendirilip aromaların birbirine karışması sağlandıktan sonra, servise hazırdır.

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder