Powered By Blogger

22 Temmuz 2015 Çarşamba

Kruvasan poğaça









Poğaçadan devam ediyorum bu aralar. Sanırım vaktim bol tatildeyim diye, uğraşıyorum geniş geniş ben de :) Bu akşam misafirliğe gidiyoruz, elimiz boş olmasın diye çocuklar denizdeyken kruvasan poğaça yaptım. Çok amaçlı kullanılabilir bir hamur. Bir nevi milföy hamuru gibi oluyor. İlk fırsatta aynı hamurla talaş böreği yapmayı planlıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim.

Malzemeler :
☆ 2 su bardağı ılık süt
☆ 1 paket instant kuru maya
☆ 3 yemek kaşığı toz şeker
☆ 2 yumurta (sarıları üzerine)
☆ 1 su bardağı sıvıyağ
☆ 2 yemek kaşığı tereyağ (eritilecek)
☆ 1 tepeleme tatlı kaşığı tuz
☆ Aldığı kadar un ( 6-7 su bardağı kadar kullandım )
☆ Arası için 150-200 gr tereyağ + 1 çay bardağı sıvıyağ
☆ İçi arzunuza kalmış (ben klasik beyaz peynir kaşar peynir rendesi karışımı kullandım)
☆ Üzeri için susam, çörek otu

Yapılışı :
♤ Ilık süte kuru maya ve toz şeker eklenerek iyice karıştırılır ve mayanın harekete geçmesi için 5-10 dakika dinlenmeye bırakılır.
♤ Sıvıyağ, 2 yumurta beyazı, ılık tereyağ, tuz ve kontrollü olarak un eklenerek hamur kulak memesi kıvamına gelene dek yoğurulur. Üzeri kapatılarak oda ısısında 1-2 saat mayalanmaya bırakılır. (Aceleniz varsa kapalı fırında kaynar su buharında yarım saat kadar bekleterek de mayalandırabilirsiniz.)
♤ Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak tatlı tabağı kadar açılır. Aralarına eritilmiş yağ karışımından 1 yemek kaşığı sürülerek üst üste 6 kat olacak şekilde dizilir. Hamurların hepsi bu şekilde açılıp yağlanıp üst üste dizildikten sonra 15-20 dakika dinlenmeye bırakılır. (Resim 2 ve 3)
♤ 6'lı katlar sırayla alınır, yuvarlak ince  yufkalar olana dek açılır. Poğaçanızın olmasını istediğiniz büyüklüğüne göre altı, sekiz, on veya oniki eşit üçgen parça kesilir. Geniş uca istenen iç malzeme konarak kalın sigara böreği sarar gibi sarılır. İki kenar hafif geriye bükülerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir. Oda ısısında yarım saat de tepsi mayasına bırakılır. (Resim 4)
♤ Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürülüp susam/çörek otu serpildikten sonra, önceden ısıtılmış 180° fırında 15-20 dakika kadar pişirilir. (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder