Powered By Blogger

4 Ağustos 2015 Salı

Otlu poğaça

Karadeniz tatilimizde eşimin yeğeni yaptı otlu poğaça. Müthiş bir koku ve aroma. Damat Muşlu, Muş'tan getirmişler otu. Orada çörek yapımında kullanılıyormuş. Yeğen poğaçada da denemiş, çok başarılı olmuş. Otun adını bilmiyorum (Resim 2), Muş'ta çörek otu deniyormuş, aldım ben de yeğenden, poğaça yaptım. Daha hamurunu yoğururken eşim mutfağa geldi, ne güzel bir koku bu diye :)

Malzemeler :
☆ 2 çay bardağı ılık süt
☆ 2 çay kaşığı toz instant maya
☆ 1,5 yemek kaşığı toz şeker
☆ 1 çay bardağı sıvıyağ
☆ 1 çay bardağı yoğurt
☆ 2 yemek kaşığı yoğurt kaymağı (katmasanız da olur, bende vardı ziyan olmasın diye kullandım)
☆ 1 silme yemek kaşığı tuz
☆ 1 tepeleme yemek kaşığı ot
☆ Aldığı kadar un (10-11 çay bardağı kadar kullandım)

Yapılışı :
♤ Ilık süte kuru maya ve toz şeker eklenerek iyice karıştırılır ve mayanın harekete geçmesi için 5-10 dakika dinlenmeye bırakılır.
♤ Sıvıyağ, yoğurt, kaymak, tuz ve kontrollü olarak un eklenerek iyice yoğurulur. Kıvamı kulak memesinden de yumuşak, biraz yapışkan olmalıdır. Üzeri örtülerek 1-2 saat mayalanmaya bırakılır. Aceleniz varsa kapalı fırında kaynar su buharında yarım saat kadar bekleterek de mayalandırabilirsiniz.
♤ Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparılarak elde  yuvarlanır. Hamur ele yapışıyorsa az sıvıyağ ile elinizi ıslatabilirsiniz.
♤ Yuvarlanan hamurlar yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir ve oda ısısında 30-40 dakika tepsi mayasına bırakılır. (Resim 3 tepsi mayası öncesi, resim 4  sonrası)
♤ Tepside iyice mayalanan hamurun üzerine yumurta sarısı sürülür, istenirse susam, çörek otu, haşhaş da serpilebilir. Önceden ısıtılmış 180° fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30 dakika pişirilir.
Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder