Powered By Blogger

16 Nisan 2015 Perşembe

TEOG vs Müfredat :)

Büyük oğlum 8. sınıfta bu yıl. TEOG zade :) Seneye de kızım girecek sınavlara kısmetse.    Zor bir yılımız daha var önümüzde yani. Ne de olsa telafisi olmayan bir sınav. Bu yıl olmadı, neyse seneye bakarız denmiyor maalesef.

Dönem sınavlarına ilave bir sınav olmamasını gayet mantıklı buluyorum. Hatta destekliyorum. Ama yine de stresi azaltmıyor, bildiğiniz büyük sınav stresini yaşıyor yine gençler.

Farklı çözüm alternatifleri de tartışılabilir yerleştirme için tabi ki. Yaşayan tüm sistemler eleştiriye ve geliştirmeye açıktır. Benim sözüm sınava değil, müfredata. Çocuklarımın derslerine zaman zaman yardımcı olmaya çalışıyorum. Öyle tıkanıyorum ki bazen, ne alaka bu yaşta birinin bunu bilmesi hayatında neyi değiştirebilir diye düşünüyorum. Bilgi kirliliği yaşatıyoruz daha o yaşlarda. Gerekli gereksiz çok şey öğrenmek zorunda kalıyorlar sınavlarda başarılı olabilmek için. Sistemden kopmak an meselesi oluyor bazıları için. Küsüp vaz geçiyorlar nasıl olsa anlamıyorum diye. Sonra da nasıl başarısız bir nesil tüh vah diyoruz.

Oysa, biraz hafifletilse müfredat. Bu kadar çok ve detay yerine, daha genel şeyler ögrenseler. Bazı bilgiler biraz ileri yaşlara ertelense. Fen dersinde genetik mühendisliği okumak yerine daha deneysel çalışılsa. Tarih derslerinde artık yakın tarih de okutulsa. Hepsi en az bir yabancı dili rahatlıkla konuşabilse. Hatta çağın gereklerine ve ihtiyaçlarına uygun yeni dersler olsa artık. Biraz yaratıcılıklarını geliştirebilsek keşke.

Kendi zamanımda bu kadar zorlanmışmıydım hatırlamıyorum. Umarım çocuklarım ebeveyn olduklarında, artık bunları dert etmezler :)

Şu anda sistem bu, yapacak çok da bir şey yok...

O zaman bütün TEOG zadelere gönülden başarılar diliyorum. Herkes emeğinin karşılığını alsın inşallah.



Nevin Dursun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder