Powered By Blogger

17 Nisan 2015 Cuma

Çikolata aşkına Sufle :)



Mutfaktan çok keyif alıyorum. Adeta deşarj oluyorum, günün haftanın stresini atıyorum. Bir de yaptıklarımı yerken kilo almasam :)

Yine bir akşam çocuklarla çikolata krizimiz tutunca aklıma sufle geldi. İnstagram'da görüp kaydettiğim bir tarifi denedim. Hem pratik, hem de nispeten daha az zararlı :) Sonuç muhteşemdi. Buradan @cennetgunlugu 'ne teşekkürü bir borç bilirim. Geçelim tarife...

Malzemeler:
☆ 150 gr çikolata
☆ 2 kaşık tuzsuz tereyağı
☆ 2 yumurta
☆ 2 kaşık toz şeker
☆ 2 kaşık un

Yapılışı:
♤ Çikolata ile tereyağı birlikte benmari usulü eritildikten sonra ılınmaya bırakılır.
♤ Yumurta beyazı karbeyaz olup koyulaşana kadar (yaklaşık 5 dakika) mikserle yüksek devirde çırpılır.
♤ Koyulaşan yumurta beyazına şeker eklenerek eriyene kadar (yaklaşık 3 dakika) çırpılmaya devam edilir.
♤ Ilınan eritilmiş çikolata tereyağ karışımına un ve yumurta sarıları eklenerek mikserle çırpılır, homojen bir karışım elde edilir.
♤ Son olarak şekerli yumurta beyazı eklenir, söndürülmeden yavaş yavaş karıştırılır (karıştırmak için spatula kullandım).
♤ Karışım sufle kaplarına bir parmak boşluk kalacak şekilde paylaştırılır (resimde görünen kaplardan 4 tanesine paylaştırdım).
♤ Önceden ısıtılmış 200° fırında 7-8 dakika pişirilir.

♡ Afiyet olsun.



Nevin Dursun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder