Powered By Blogger

25 Nisan 2015 Cumartesi

Kup beyaz rüyam :)





Günlerden sütlü tatlı günü. Dolapta yarım kutu krema ve kandilden kalan 2 kaşık irmik helvası vardı. Nasıl değerlendirsem derken ortaya bu kup çıktı. Deneysel bir çalışma, ancak tam not aldı ev halkından. Ben de paylaşmaya değer buldum hal böyle olunca.

Malzemeler :
☆ 4 su bardağı süt
☆ 1 çay bardağı toz şeker
☆ 1 yemek kaşığı nişasta  (mısır kullandım)
☆ 1 yemek kaşığı un
☆ 1 yumurta
☆ 2 yemek kaşığı irmik (artan helvayı kullandım fıstıksız)
☆ 1 paket vanilya
☆ 20 gr beyaz çikolata
☆ 1 çay bardağı krema

Yapılışı :
♤ Küçük bir tencereye süt, toz şeker, nişasta, un, yumurta ve irmik konur. Çırpıcı, blender veya mikserle pütürsüz homojen bir karışım olana dek çırpılır.
♤ Ocağın üzerine alınır, orta dereceli ateşte sürekli karıştırılarak koyulaşırken muhallebi haline getirilir.
♤ Kaynamaya başlayınca altı kısılır, 5 dakika kadar daha karıştırılır, sonra altı kapatılır.
♤ Çikolatalar kırılarak içine atılır, vanilya da eklenir, karıştırılarak erimesi sağlanır.
♤ Muhallebi ocaktan alındıktan yaklaşık 5 dakika sonra krema da eklenir ve iyice karıştırılır.
♤ Beyaz rüyam muhallebisi artık hazır. Kuplara paylaştırırken yapacağınız süsleme tamamen size kalmış.
♤ Ben kupların en altına biraz muhallebi döktükten sonra, üzerlerine birer kaşık çikolata sosu döküp iyice yaydım.
♤ Kalan muhallebiyi kupların üzerine paylaştırdım. (Resimdeki kup bardağından 7 tane çıktı)
♤ Üstüne böğürtlen sosu ile kalp çizip, içlerini damla çikokata ile doldurdum.

İster ılık ılık, ister soğuduktan sonra
Afiyet olsun



Nevin Dursun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder