Powered By Blogger

22 Nisan 2015 Çarşamba

Kandil simiti





Kandil simiti sadece kandilde yenir algım var nedense. Ama napayım canım çekti, daha da 2 gün var kandile. Çayın yanı boş mu kalırmış derken kendimi hamur hazırlarken buldum :)

Malzemeler:
☆ 1 yumurta
☆ 1 yemek kaşığı toz şeker
☆ 3 yemek kaşığı yoğurt
☆ 1 çay bardağı ayçiçek yağı
☆ 125 gr tereyağı
☆ 1,5 tatlı kaşığı mahlep
☆ Alabildiği kadar un (3,5 su bardağı kullandım)
☆ 1 tatlı kaşığı tuz
☆ 1 paket kabartma tozu

Yapılışı :
♤ Yoğurma kabına konan yumurta ve şeker çırpılır. Sonra yoğurt ve sıvıyağ eklenerek tekrar çırpılır.
♤ Oda ısısındaki tereyağ bıçakla küçültülerek karışıma eklenir.
♤ 3 su bardağı un, kabartma tozu, mahlep ve tuz da eklenip yoğurulmaya başlanır.
♤ Ele yapışmayacak kıvamda yumuşak bir hamur elde edilene kadar, gerekirse biraz daha un eklenerek iyice yoğurulur.
♤ Hamur dinlenirken 1 ölçü pekmez 1 ölçü su karışımı hazırlanır (1 su bardağı pekmez 1 su bardağı su kullandım)
♤ Hamurdan ceviz büyüklüğünde koparılan parçalar tezgahta yuvarlanarak 1 karış uzunluğunda eşit kalınlıkta şerit yapılır. 2 ucu birleştirilerek daire şekli verilir.
♤ Susamlı yapılmak istenenler; önce pekmezli su banyosuna yatırılır, sonra susama bulanıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir. (11 tane susamlı yaptım)
♤ Çörek otlu yapılmak istenenler; yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir, üzerine çırpılmış yumurta sarısı fırça ile sürüldükten sonra çörek otu serpilir. ( 10 tane çörek otlu yaptım)
♤ Önceden ısıtılmış 180° fırında 20° pişirilir.

Afiyet olsun 😊



Nevin Dursun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder