Powered By Blogger

23 Nisan 2015 Perşembe

Bayat lavaş ekmeği ile pratik pizza :)







Bugün 23 Nisan, neşe doluyor insan :) Aynı zamanda yeğenim Nurşen'in de doğum günü. Uzunca bir süre bayram kutlamalarını üzerine alındı küçüğüm,  doğum günü kutlanıyor zannetti, biz de bozmadık, sevindi çocuğum :)

Bu bayram kutlamalarındaysa kızım Zeynep çok duygulandırdı beni. Bando takımındaydı, trompet çaldı. 2 farklı kampüste gösteri yaptılar. Duygu dolu koştum peşlerinden ben de, sorumlu çekim ekibi olarak. Malum babamız görev nedeniyle şehir dışında, an be an canlı yayın yaptım kendisine. Yoruldum tabi biraz ama gururluydum, keşke bütün yorgunluklarım böyle olsa :)

Eve döndüğümüzde yorgun ve açtık. Evdeki yemekler de bizi açmayınca pratiğinden çözümler üretip doyurduk kendimizi. Regaip kandili niyetine komşumuzun getirdiği irmik helvamızı da yedik üzerine, ellerine sağlık. Bu arada hepinizin 23 Nisan Ulusal  Egemenlik ve Çocuk Bayramınızı ve Regaip Kandilinizi kutlarım.
Son olarak da dolaptaki bayat lavaşlarımı fark edince, çocuklarıma pizza sürprizi hazırlayayım dedim :)

Malzemeler :
☆ 2 adet lavaş (yuvarlak Uno vardı)
☆ Rendelenmiş kaşar
☆ Arzunuza göre sosis, sucuk, mantar
☆ 1 yemek kaşığı domates salçası
☆ 1 yemek kaşığı sıvıyağ
☆ 4 yemek kaşığı su
☆ tuz ve karabiber

Yapılışı:
♤ Yuvarlak borcam yağlanır.
♤ 1.lavaş konur tabana, üzeri yağlandıktan sonra rendelenmiş kaşar,  tuz ve karabiber serpilir.
♤ Sonra 2.lavaş konur, üzerine suyla ve kalan sıvıyağla inceltilmiş domates salçası sürülür. Tuz ve karabiber serpilir.
♤ İnce bir kat kaşar rendesi üzerine arzu edilen pizza malzemeleri de eklendikten sonra üzeri kaşar rendesiyle kaplanır.
♤ Önceden ısıtılmış 200° fırında üzerindeki kaşarlar eriyinceye kadar 15-20 dakika pişirilir.

Afiyet olsun 😊



Nevin Dursun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder