Powered By Blogger

6 Aralık 2015 Pazar

Sarımsaklı ekmek

Sarımsaklı ekmek bu aralar kurtarıcım gibi. Menü yetersiz göründüğünde gözüme,  çorbanın yanına ekliyorum, kapış kapış gidiyor😉Yemek değil tek başına tabi ki, ama lezzetli bir aperatif ve çorba eşlikçisi. İstersem tavada hazırlıyorum, istersem fırında. İkisini de denedim, ikisi de oluyor. Kendi tercihinize göre aromasına eklemeler çıkarmalar da yaparak çeşnilendirebilirsiniz.

Malzemeler :
☆ 1 adet uzun baget ekmek
☆ 2 yemek kaşığı tereyağ
☆ 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
☆ 1 çay kaşığı kuru nane
☆ 1 çay kaşığı toz kırmızı biber
☆ tuz

Yapılışı :
♤ Baget ekmek arzu edildiği gibi dilimlenir. (Resim 2)
♤ Tereyağ ve baharatlar sos tavasına alınarak yakmadan kızdırılır. (Resim 3)
♤ Hazırlanan sos, ekmek dilimlerinin üzerine fırça yardımıyla sürülerek yedirilir. Ekmeklerin üzerine biraz tuz ekilir, ben kalın öğütüyorum.
♤ Tavada yapılacaksa, soslanan ekmekler yapışmaz tabanlı tavaya, soslu tarafı yukarı bakacak şekilde dizilir. Kapağı kapatılıp kısık ateşte kontrollü olarak 5-10 dakika kızarmaya bırakılır.
♤ Fırında yapılacaksa, yağlı kağıt serili fırın kabına, soslu tarafı yukarı bakacak şekilde dizilir. (Resim 4) Önceden ısıtılmış 180° fırında 5 dakika kadar kızartılır.

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder