Powered By Blogger

7 Haziran 2016 Salı

Alipaşa pilavı







Çok şükür bu ramazanı da karşıladık hayırlısıyla. Hayırlısıyla da uğurlayabiliriz inşallah. Bu yıl oldukça farklı benim için. Çocukluğumu saymazsak, ilk kez evde geçiriyorum. Çalışıyorken zorlandım en son geçen yaz. İftardan sonra uyu, sahurda uyan, sonra tekrar uyu, sabah tekrar uyan, serviste tekrar uyu, sonra uyan ve tüm gün açlık ve susuzluktan değil ama uykusuzluktan yorul. Bu yıl, sabah herkes gittikten sonra uyumaya başladım ramazanda, pek hoşuma gitti, hiç bir şeyden şikayetim yok oldukça memnunum hayatımdan :) Böylece enerjimi, hep hayal ettiğim gibi, iftara ne hazırlasam, sahura ne hazırlasam diye düşünmek için kullanıyorum :)
Bu akşam iftar menümüzde domates çorbası, zeytinyağlı taze fasulye, Alipaşa pilavı ve yoğurt vardı çok şükür. Pilavı ilk kez denedim biraz da tereddütlü, bizimkiler yeni lezzetlere önyargılılar da biraz, ama çok beğendiler tam not aldı paşalara layık pilavım. Adını kaynağını merak ettim aslında, henüz araştırmadım. Yoksa bildiğimiz bezelyeli pilav yatağında, domates soslu köfteden ibaret :)

Malzemeler : (4 kişilik)

  • 1 su bardağı pilavlık pirinç
  • 1 yemek kaşığı tel şehriye
  • 2 yemek kaşığı tane bezelye
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ + 1 tatlı kaşığı tereyağı 
  • 2 su bardağı kaynar su, yeterince tuz
  • 250 gr kıyma
  • 1 küçük kuru soğan 
  • 1 diş sarımsak 
  • 1 dilim bayat ekmek
  • 1 yumurta
  • Bir tutam maydanoz 
  • Tuz, karabiber 
  • 1 büyük boy domates
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı 
Yapılışı :
  • Pirinçler tuzlu kaynar suda bekletilir. Olmasa da olur, ama vakit varsa bu işlem pilavımızın tane tane olmasını sağlayacaktır. 
  • Köfte harcı için kıyma, incecik kıyılmış kuru soğan, dövülmüş sarımsak, ekmek, yumurta, tuz, karabiber, ekmek içi ve ince kıyılmış maydanoz karıştırılır. İyice yoğurulan harç buzdolabında biraz dinlendirilir. (Resim 2) (Köfte hazırlarken bayat ekmeği sütle ıslatıyorum. Sonra ekmeği sıkıp rendeleyerek kullanıyorum.)
  • Dinlenen köfte harcından minik yuvarlak köfteler yuvarlanır. (Resim 3) Yağsız tavada arada çevrilerek kendi yağında kızartılır. (Kıyma yağsızsa biraz sıvıyağ eklenebilir önce tavaya.)
  • Küp küp doğranan domates tereyağında kavrulur. Tuzu ve karabiberi eklendikten sonra köfteler de eklenerek domates suyunu köfteler çekene kadar kısık ateşte kaynatılır. (Resim 4)
  • Bezelyeli pilav bildiğiniz usulde hazırlanıp demlendirilir. ( Ben sıvıyağda önce şehriyeyi, sonra pirinci kavuruyorum. Tuzunu bu aşamada ekliyorum ki pirinçler kırılmasın. Bazen etsuyu da eklerim. Haşlanmış bezelye ve tereyağ da ekleyerek biraz daha kavurduktan sonra pirincime uygun ölçüdeki suyunu verip önce orta ateşte, sonra kısık ateşte pişirip demlendiririm.)
  • Servis tabağına önce bezelyeli pilav konur. (Resim 5) Kek kalıbıyla şekillendirilebilir. (Büyük yuvarlak borcam servis tabağım için küçük yuvarlak borcama koyduğum pilavı ters çevirdim.)
  • Domates soslu köfteler pilavın üzerine yerleştirilir. Arzu edilirse üzeri maydanozla süslenenilir.
Servise hazırdır, afiyet olsun. (Resim 1)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder