Powered By Blogger

12 Haziran 2016 Pazar

Orman kebabı




Tek başına dahi yeterince doyurucu bir lezzet. İçinde ne ararsanız var. Bütün mevsim sebzelerini kullanabileceğiniz bir yemek. Yine bir iftar davetim için ana yemeğimdi. Önden mercimek çorba, yanında domatesli pilav ve cacıkla oldukça bereketli bir menü oldu şükürler olsun. İftar sonrasında pişmiş halini fotoğraflayamadım ne yazık ki, ama kullandığım malzemelerle birebir tarifini veriyorum.

Malzemeler:

  • 500 gr kuşbaşı et
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet dolmalık kabak
  • 2 adet büyük boy havuç
  • 2 adet kapya biber
  • 3-4 adet çarliston biber
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 kase tane bezelye
  • 2 yemek kaşığı salça, 1-2 su bardağı sıcak su
  • Tuz, karabiber
  • Sebzeleri kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı:
  • Et bildiğiniz teknikle pişirilir. (Ben, düdüklü tencerede haşlayarak pişirdim. Suyunu da pilavda kullandım.)
  • Patlıcan, kabak, havuç, biber ve patates küp küp doğrandıktan sonra sırayla kızartılarak kağıt havluya serilerek fazla yağı alınır. Fırın kabına gelişigüzel konur, üzerine bezelyeler de serpilir. (Resim 2)
  • Pişmiş et de üzerine serilir. (Resim 3)
  • Salçalı suyuna tuz ve karabiber de eklendikten sonra yemeğin üzerine dökülür. (Resim 1)
  • 200 derece fırında 30 dakika kadar pişirildikten sonra servise hazırdır.
Afiyet olsun 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder