Powered By Blogger

19 Mayıs 2016 Perşembe

Çilek reçeli













Reçel kahvaltıda vazgeçilmezim. Peynir ve reçel varsa kahvaltıda, en mutlusu ben olurum. Tadımda fena değilimdir ama yapımda acemi sayılırım henüz. Yılmadan devam ediyorum denemeye yine de. Geçen hafta kayısı, bugün de çilek denemem istediğim gibi sonuçlanınca paylaşmaya karar verdim tarifi. Tarif klasik aslında, ama yine de paylaşıyorum. Reçelde bir kaç püf noktası var şimdilik deneyimleyebildiğim. En önemlisi meyve seçimi. Mümkünse en doğalını, doğal olarak en kokulu ve en lezzetlisini bulmak, ezik çürüklerini ayıklamak gerekir. Söz konusu çilekse küçük olanlar daha makbul. Karadeniz'de Mayıs çileği dedigimiz bir tür vardır, en güzeli onunla olur. Hem tadı hem de kokusu eşsizdir, ona yakınını buldum pazarda bu hafta, çok mutluyum 😉 Meyve kaynayınca dağılacak kadar yumuşaksa, önce şekerli şerbet kaynatılıp sonra meyveler de eklenerek kaynatılır. Biraz daha iyiyse üzerine toz şeker eklenerek yaklaşık 10-12 saat meyvenin şekeri emmesi beklenir. Kaynatılırken kapak kesinlikle açık bırakılmalıdır. Bunun iki sebebi var. Birincisi rengi kararabilir. İkincisi reçeliniz taşabilir, ki kayısıda başıma geldi temizliği de zor biraz yapış yapış 😉 Şekerlenmemesi için limon suyu veya limon tuzu eklenir. Üstatlar der ki hemen kullanılmayacaksa limon tuzu, bekletilmeyecekse limon suyu, ama çilek reçeline illaki limon tuzu. Sorgulamadan limon tuzu kullandım çilek reçelimde. Kavanoza koyduktan sonra üzerine tülbent örterek güneşte bekletmek de rengini ve kıvamını güzelleştirirmiş. Babaannem de böyle yapardı, yine sorgulamadan aynı şeyi yaptım. Pazardan 1 kg aldım çileğimi, ama yıkadıktan sonra ayıklarken eziği çürüğü göz hakkı tadımı filan derken kalanları tartınca bir de baktım 0,5 kg kalmış. Tarife bu miktarla devam ediyorum. Siz elinizdeki malzeme miktarına göre oranlayabilirsiniz, sonuçta bire bir ölçü ☺

Malzemeler :
☆ 0,5 kg temizlenmiş çilek
☆ 0,5 kg toz şeker
☆ Yarım çay kaşığı tereyağ  (köpürmemesi ve parlak olması için)
☆ Yarım çay kaşığı limon tuzu

Yapılışı :
♤ Çilekler ezilmeden yıkanıp kurutulur. Zedelemeden yaprakları temizlenir. Küçükse bütün olarak kullanılır, büyükse biraz küçültülür. ( Resim 2 )
♤ Reçel kaynatılacak tencereye alınır, üzerine toz şeker dökülüp iyice sallanarak bütün meyvelerin şekerle buluşması sağlanır. ( Resim 3 ) Kapağı kapatılarak geceden sabaha 10-12 saat bekletilir.
♤ Dinlenen karışım orta hararetli ateşe alınır.  ( Resim 4 )
♤ Mümkünse kaşık değdirmeden tencerenin kulplarından tutarak yavaşça, değilse tahta kaşıkla meyveleri ezmeden ara ara karıştırılarak kaynatılır. ( Resim 5 )
♤ Köpürmemesi ve daha parlak olması için tereyağ eklenir. Yine de üzerinde oluşan köpük olursa, tahta kaşıkla toplanarak atılır.
♤ Kaynamaya başlayınca altı biraz kısılır. Benim reçelim kaynamaya başladıktan 25-30 dakika sonra kıvamını buldu. Son olarak limon tuzu da eklenip 1-2 dakika daha kaynatılıp altı kapatılır.
♤ İlk kaynarlığı geçince cam kavanoza konur, üzerine tülbent örtülerek 1 gün kadar güneşte dinlendirilir. Sonra istendiğinde kullanılmak üzere kapağı kapatılıp güneş görmeyen serin ve kuru bir yere kaldırılır.

Servise hazırdır ( Resim 1 ve  6 )

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder