Powered By Blogger

17 Şubat 2016 Çarşamba

Kağıtta somon













Klasik çarşamba, klasik balık günümüz. Kızartmaydı, tavaydı, fırındı, buğulamaydı, pilavıydı derken her türlü tüketiyoruz balığı. Aslında haftada en az 2 kez tüketmek gerekir, ama bizim çocuklar pek hoşnut değil 2 kez fikrinden. Haftada 1 kezde anlaştık. Sıkılmasınlar diye her hafta hem balığı, hem de pişirme şeklini değiştirmeye özen gösteriyorum. Geçen hafta levrek buğulama yapmıştım, deniz balığıydı çok lezzetli oldu. Bu hafta yine levreği çok beğensem de, değişiklik olsun diye somon aldım. Sebzeli yapmak istedim çünkü somon oldukça yağlı bir balık. Sonunda, fırında kağıtta sebzeli somon yapmaya karar verdim. Hem lezzet, hem de temizlik açısından çok iyi bir fikir oldu. Kağıtta kapalı piştiği için fırında kendi buharında ve yağında pişiyor, lezzeti artıyor. Hiç bir yere yağ da sıçramıyor, kokusu da olmuyor. Mutlu mutfaklar, mutlu evler 😉

Malzemeler : ( 4 kişilik )
☆ 4 dilim somon balığı
☆ 4 küçük patates (yayla patatesim vardı miniklerden, onları kullandım)
☆ 1 adet havuç
☆ 1 adet kabak
☆ 1 sap pırasa
☆ 1 adet kırmızı kapya biber
☆ Bir kaç dal brokoli
☆ Biraz dereotu
☆ Tuz, tane karabiber, 4 diş sarımsak, defne yağrağı, limon

Yapılışı :
♤  Somonlar yıkanıp temizlenir, arzuya göre üzerine limon suyu sıkılır, biraz tuzlanır, dinlenmeye bırakılır.
♤ Patatesler soyulup yıkandıktan sonra istenilen şekilde doğranır (küp küp tercih ettim ben). Tavada çok az yağda biraz sotelenir. Somon hızlı piştiğinden, patatesler çiğ kalabilir diye biraz ön pişirme yaptım.
♤ Diğer sebzeler de yıkanıp istenilen şekilde doğrandıktan sonra, patateslere eklenerek bir kaç dakika sotelenir, tuzu eklenip şöyle bir karıştırdıktan sonra altı kapatılır. Eğer patates kullanmayacaksanız, sebzeleri çiğden kullanabilirsiniz. (Resim 2 )
♤ Tezgaha serilen yağlı kağıdın ortasına önce sebze, üzerine de somon dilimi konur. Somonun üzerine sarımsak, tane karabiber, limon dilimi ve defne yaprağı konur. Kağıt, iki taraftan ortaya doğru katlanarak, hava almayacak şekilde kapatılır. Kendi buharında pişeceği için hava almayacak şekilde kapatılması önemlidir. ( Resim 3, 4 ve 5)
♤ Önceden ısıtılmış 200 ° fırında 40 dakika kadar pişirilir. Kağıt bohçasıyla servis edilir. (Resim 6)

Servise hazırdır. ( Resim 1)

Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder