Powered By Blogger

25 Şubat 2016 Perşembe

Poğaça

Poğaçama bir isim bulamadım, ama lezzeti eşsiz oldu. Otlu peynirli poğaça mı desem, yoğurt kaymaklı poğaça mı desem bilemedim, sadece poğaça başlığıyla ekledim bu yüzden. Ortalama bir poğaça hamurunu ufak değişikliklerle hazırladım bu kez. Az biraz süt, biraz da yoğurt kaymağı ekledim. Yoğurdumu kendim yapıyorum evde. Mayalık yoğurdum kalmadığındaysa, tereyağ ile mayalıyorum. Bence bu da kesinlikle ayrı bir yazı konusu olur, çünkü yoğurdun lezzetine doyamıyoruz şeker gibi, hele de kaymağı, yoğun ve lezzet bombası adeta. İşte bu kaymağı kullandım poğaça hamurumda. Bir de tarhana otu ekledim, koku ve tat için. İç malzemesini de hamuruna ekledim. Sonrası malum mayalanma, yuvarlama, tepsi mayası ve fırınlama. Sonuç harika, yeme de yanında yat poğaçaları. İşte tarif 👍

Malzemeler :
☆ Yarım su bardağı ılık süt
☆ 100 gr oda sıcaklığında tereyağ
☆ 1 su bardağı yoğurt kaymağı
☆ 1 çay bardağı sıvıyağ
☆ 1 yumurta ( sarısı üzerine )
☆ Aldığı kadar un ( 3,5-4 su bardağı kadar kullandım )
☆ 1 paket instant kuru maya
☆ 1 yemek kaşığı toz şeker
☆ 1 tatlı kaşığı tuz
☆ 3 kibrit kutusu beyaz peynir ( ince rendelenmiş )
☆ 2 kibrit kutusu kaşar peynir ( ince rendelenmiş )
☆ 2 yemek kaşığı tarhana otu

Yapılışı :
♤ Bütün malzemeler karıştırma kabına alınarak, ele yapışmayan yumuşacık bir hamur yoğurulur. ( Resim 2 )
♤ Üzeri kapatılarak, oda ısısında 1-2 saat veya kapalı fırında kaynar su buharında yarım saat kadar mayalanmaya bırakılır.
♤ Mayalanan hamurdan istenilen büyüklükte bezeler koparılarak  istenilen şekilde poğaçalar yuvarlanır. Hamurumdan 20 tane ceviz, 12 tane de mandalina büyüklüğünde poğaça yuvarladım. 
♤ Yarım saat kadar oda ısısında tepsi mayasına bırakıldıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürülür, istenirse haşhaş/susam/çörek otu serpilir. ( Resim 3 ve 4 )
♤ Önceden ısıtılmış 180° fırında altı ve üzeri kızarana dek, yaklaşık 18-20 dakika kadar pişirilir.

Servise hazırdır. ( Resim 1 )

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder