Powered By Blogger

5 Mayıs 2016 Perşembe

Alfredo Soslu Fettucine Makarnası

Bu hafta başında, makarna ve sosları kursundaydım. Sevgili Seray hocam bize nefis el açması fettucine ve ravioli makarnaları ile, birbirinden lezzetli soslar hazırlamayı öğretti. Bu kursların en sevdiğim bölümleri tadım bölümleri oluyor. Damak çatlatan cinsten lezzetleri tadarken kendinden geçen bir grup kursiyer hayal edin. Neyse ki hepimiz aynı durumdayız da birbirimizle dalga geçemiyoruz 😉 Tadı en damağımda kalan makarna ve sos, alfredo soslu fettucine oldu. Pazartesi akşamı denedik kendisini kursta. Anında karar verdim, hafta bitmeden bunu mutlaka deneyecektim. Kısmet bugüneymiş. Akşam yemeğimizin ana yemeği, damağımızın ve gönlümüzün ise kraliçesi oldu doyumsuz lezzetiyle. Makarna kesme aparatım olmadığı halde çok zorlanmadım elimde açıp keserken. Herşeyin bir kolayı var, internette birkaç püf noktası bulunca uyguladım, gayet de kolay oldu 😊 Hamur hazırlarken kararlayamadım sadece, fazla hazırlamışım, fazlasını streçleyip buzdolabına kaldırdım. Makarna hamuru ölçüsü klasik, 1-1-1-1 😉 1 su bardağı kadar un + 1 yumurta + 1 yemek kaşığı zeytinyağı + 1 çay kaşığı tuz. Bu hamurla mantı dahil her türlü makarna kesilebilir bence. Bu arada 1'lik ölçü, 2 kişi için fazlasıyla yeterli. Ben acemilikle 4 kişilik ailem için 3 ölçü hamur hazırladım, ama 2.bezeyi kestikten sonra yeterli olduğuna inanınca (2 bezeden 450 gr makarna kestim) son bezeyi daha sonra kullanmak üzere dolaba kaldırdım. Bu nedenle tarife 2 ölçü üzerinden devam edeceğim 😉

Malzemeler : ( 4 kişilik )
Fettucine hamuru için:
☆ 2 su bardağı kadar un
☆ 2 yumurta
☆ 2 yemek kaşığı zeytinyağı
☆ 2 çay kaşığı tuz
Alfredo sos için:
☆ 250 gr tavuk göğüs eti
☆ 2 adet kırmızı kapya biber
☆ 10 adet kültür mantarı
☆ Bir tutam ince kıyılmış taze fesleğen
☆ 400 gr süt kreması
☆ Sıvıyağ, zeytinyağı, tuz, karabiber
Servis ederken üzeri için arzu edilirse parmesan/eski kaşar/mihaliç rendesi

Yapılışı :
♤ Önce makarna hamuru hazırlanır. Tezgaha serilen unun üzerine tuz serpildikten sonra, ortası havuz gibi açılarak yumurtalar kırılır. Yumurtanın büyüklüğüne göre un miktarı azaltılıp artırılabilir, en iyisi daha az unla başlamak. ( Resim 2 )
♤ Ortadan kenara doğru yavaş yavaş dağıtmadan hamur yoğurulmaya başlanır. En dıştaki unlar karılırken iyice kuruyan hamura zeytinyağı eklenerek toparlanır. Hamur iyice özleşene kadar oldukça sert bir hamur olacak şekilde yoğurulur. Mantı, hatta su böreği hamurundan biraz daha sert bir hamur elde edilir. Kesildiğinde pürüzsüzse hamur olmuş demektir. ( Resim 3 )
♤ Hamur kaç ölçü hazırlanmışsa o kadar bezeye ayrılır. 2 ölçüyse 2 beze, 3 ölçüyse 3 beze yapılır. Bezeler streçlenip en az yarım saat dinlendirilir. ( Resim 4 )
♤ Dinlenen hamur 1-2 mm inceliğinde  (bıçak sırtı kalınlığında) açılır. Mümkün olduğunca oval açmaya çalıştım, kesimi rahat olsun diye. ( Resim 5 )
♤ Açılan makarna yufkası oklavaya sarılarak rulo yapılır. ( Resim 6 )
♤ Oklava rulodan yavaşça çekilerek çıkarılır. Yaklaşık 1 cm genişliğinde şeritler kesilir. ( Resim 7 )
♤ Kesilen rulo şeritler açılarak temiz ve kuru bir kağıt veya bez üzerine serilerek, sos hazırlanana kadar dinlendirilir. ( Resim 8)
♤ Alfredo sos için önce ateşe alınan tava veya tencereye biraz sıvıyağla biraz zeytinyağı dökülür. Yağ kızınca, jülyen doğranmış tavuk eti eklenir ve ara ara karıştırılarak sotelenir. ( Resim 9)
♤ Tavuk pişince, jülyen doğranmış kapya biber ve soyulup ince dilimlenmiş mantar  eklenir.  Hep birlikte biraz sotelendikten sonra tuz, karabiber ve ince kıyılmış taze fesleğen de eklenir. Son olarak 2 kutu süt kreması da eklenir, bir taşım kaynadıktan sonra altı kısılır. ( Resim 10 )
♤ Başka bir tencereye kaynar su ve biraz tuz eklendikten sonra, dinlenmiş fettucine makarnaları eklenir, ara ara karıştırılarak 5 dakika kaynatılır. Süre gerçekten bu kadar kısa olmalı, çünkü İtalyan usulü esasen sosla kaynayarak pişecek, şişecek ve sosun lezzetini tamamen içine çekecek. Hatta makarnanız daha ince kesilmişse kaynama süresi 1-2 dakika daha azaltılabilir. ( Resim 11 )
♤ Süzülen makarna (kesinlikle soğuk sudan geçirilmeyecek), kısık ateşte kaynamaya devam eden sosa karıştırılır ve 4-5 dakika da sosuyla kaynatılır. Makarnanın piştiği kontrol edildikten sonra altı kapatılır.
♤ Servis tabağına alınan makarna, üzerine arzuya göre peynir rendesi serpilerek ve fesleğen yapraklarıyla süslenerek servise hazır hale getirilir. ( Resim 1 )

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder