Powered By Blogger

7 Mayıs 2016 Cumartesi

Elmalı pasta

Dün akşam apar topar yaptım bu pastayı. Misafirim gelmeden hazır olsun diye acele ettiğimden de, yapım aşamalarını fotoğraflayamadım. Bu sefer fotoğrafsız tariflemeye çalışacağım. Hafif ve aynı zamanda lezzetli olan bu pastayı annem çocukluğumda yapardı. Komşular annemin gününde özellikle elmalı pasta da yapmasını isterlerdi. Kırıntılarını bile yerdim. Süt eşliğinde kaç dilim yerdim ayıla bayıla inanın hatırlayamıyorum. Çayın, özellikle de kahvenin yanına çok yakışan bir pastadır.

Malzemeler :
☆ 125 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
☆ 1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
☆ 3 yumurta
☆ 1 su bardağı elma suyu
☆ 1 paket şekerli vanilin
☆ 1 paket kabartma tozu
☆ 1 tatlı kaşığı toz tarçın
☆ 2,5 su bardağı un
☆ 3 adet elma

Yapılışı :
♤ Tereyağın üzerine toz şeker eklenerek mikserle çırpılır.
♤ Yumurtalar da kırılarak çırpılmaya devam edilir.
♤ Elma suyu eklenip biraz daha çırpılır.
♤ Un, vanilya, kabartma tozu ve toz tarçın elenerek eklenip tahta kaşık veya spatulayla karıştırılır. Kıvamı kek hamurundan az biraz daha koyu olmalıdır.
♤ Yağlanmış kek kalıbına dökülen kek hamuru, tezgaha birkaç kez vurularak eşit dağıtılır. ( Kelepçeli kek kalıbını, tabana yağlı kağıt sererek kullandım.)
♤ Soyulup dilimlenmiş elmalar hamura batırılır. Arzuya göre üzerine de toz tarçın da serpilebilir.
♤ Önceden ısıtılmış 180° fırında 35-40 dakika kadar pişirilir. (Resim 1 ve 2)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder