Powered By Blogger

8 Mayıs 2016 Pazar

Ravioli Funghi

Elde yapılan makarnanın tadı tüm ailece onaylanınca, makarna yapma makinesi almaya karar verdim. Anneler günü haftası olması da işimi kolaylaştırdı doğrusu. Güzel bir makineyi ( Resim 2 ) oldukça uygun bir fiyata aldım. Geçen gün yoğurduğum makarna hamurumdan 1 ölçü artmıştı, buzdolabında saklıyordum. İlk denemeyi bu hazır hamurla yaptım bugün. 3 peynirli ravioli kestim makinemle, kremalı mantarlı funghi sosuyla da sosladım. Sonuç; el yapımı makarnanın lezzeti eşsiz 😍😍😍
Dediğim gibi ben 1 ölçü hamurla çalıştım, sosu da ona göre yarıladım. 3 kişiydik yemekte, yeterli oldu. Ama tarifi 2 ölçü hamur ve uygun miktar sos üzerinden vereceğim 😉

Malzemeler :
Makarna hamuru için;
☆ 2 su bardağına yakın un
☆ 2 yumurta
☆ 2 yemek kaşığı zeytinyağı
☆ 2 çay kaşığı tuz
İç dolgusu için;
İstediğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben beyaz peynir, eski kaşar ve gouda peynir rendesi kullandım 3 peynir olarak, ancak haşlanırken bir miktar eridi peynir içinde. Bir dahaki sefere ricotta peyniri muadili lor peyniri gibi az yağlı bir peynirle deneyeceğim. Taze fesleğen veya maydanoz da kıyılabilir ince ince peynir harcına. Ispanak püresi veya yine taze fesleğenle hazırlanacak pesto sos da kullanılabilir. Kısacası tercihinize ve yaratıcılığınıza bağlı iç dolgu malzemesi.
Funghi sosu için;
☆ 500 gr kültür mantarı
☆ 400 ml süt kreması
☆ Sıvıyağ, zeytinyağı, tuz, karabiber
Üzerine istenirse peynir rendesi ve taze fesleğen

Yapılışı :
♤ Bloğuma 3 gün önce eklediğim makarna tarifindekiyle aynı hamur hazırlanır. Sert yoğurulan hamur en az 30 dakika dinlendikten sonra çalışmaya başlanabilir.
♤ Hamur dinlenirken iç malzemesi hazırlanır. Ben peynir kullanmayı tercih ettiğim için rendenin en ince kısmıyla rendeledim. ( Resim 3 )
♤ Dinlenen hamur ince açılır. Elde açacaksanız bir önceki makarna tarifimi inceleyebilirsiniz. Bu sefer makineyle açtım.
♤ Elde devam edecekseniz; tezgaha yaydığınız makarna yufkasının yarısına belirli aralıklarla iç dolgusu koyup, yufkanın kalan yarısını üzerine kapattıktan sonra küçük bir bardakla yuvarlak veya pizza kesicisiyle kare/dikdörtgen mantılar kesebilirsiniz.
♤ Ben kesme işini de makineyle yaptım ve özellikle bu bölümü müthiş rahat oldu. Yufkamı ikiye katlayıp ravioli aparatına kıstırdıktan sonra iç malzemesini kaşıkla arasına döktüm, sonra kolunu çevirmek kaldı geriye sadece. Resim 4'te gördüğünüz ravioli'ler döküldü tezgaha ben kolu çevirdikçe 😉 (Fikir vermesi açısından tartıdaki resmi ekledim, 1 ölçü hamur (bu tariftekinin sadece yarısı) ile 270 gr makarna elde etmiş oldum. )
♤ Ravioliler dinlenirken funghi sosu hazırlanır. Tavaya göz kararı sıvıyağ ve zeytinyağı dökülür ve ateşte ısıtılır. Yıkanıp soyulan mantarlar incecik dilimlendikten sonra yağda sotelenir. Suyunu salıp çekince tuzu, karabiberi ve son olarak süt kreması da eklenir.
♤ Sos kaynarken ravioliler tuzlu suda 4 dakika kadar haşlanıp süzülür.
♤ Yarı haşlanan ravioliler kaynayan sosun içine atılır ve sosla birlikte 4-5 dakika kadar daha kaynatılır. ( Yarı haşlandığı için hamuruna su çekmemiş ravioliler, bu ikinci kaynama sırasında kremalı sosu çekerek iyice lezzetlenir. İtalyan'ların makarnadaki lezzet sırrı da bu zaten, bizim gibi pişmiş ve suyla şişmiş makarnayı sosla sonra buluşturmak yerine, yarı haşlanmış makarnayı sosla pişiriyorlar 😉 )
♤ Servis tabağına alınan ravioli funghi, arzunuza göre peynir rendesi ve fesleğenle süslenerek servise hazır hale getirilir. ( Resim 1 )

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder