Powered By Blogger

23 Nisan 2016 Cumartesi

Tuzlu kurabiye

Bu ay öyle yoğun geçiyor ki, tarif yazmaya vakit ayıramadım ne yazık. Ayın 23'ü oldu ve benim ekleyebildiğim ilk tarif. Annemler Umre'den döndü karşılamaya gittim. Döndüm oğluma küçük de olsa doğumgünü kutlaması yaptım. Sonra misafirlerimiz geldi. Şimdi de kızımın Teog sınavı arefesindeyiz. Derken ay koştur koştur geçti gitti valla. Neyse ilerleyen zamanda telafi ederim artık.
Bugün kızıma atıştırmalık olsun diye bu tuzlu kurabiyeleri yaptım. Ev mis gibi tereyağ ve mahlep kokuyor 😍😍😍

Malzemeler :
☆ 250 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
☆ 0,5 su bardağı yoğurt
☆ 2 yumurta ( birinin sarısı üzerine )
☆ 1 yemek kaşığı sirke ( elma sirkesi kullandım )
☆ 1 tatlı kaşığı mahlep
☆ 1 tatlı kaşığı tuz
☆ Aldığı kadar un ( 4 su bardağı kullandım )
Üzerine serpmek için biraz susam ve çörek otu

Yapılışı :
♤ Oda sıcaklığındaki malzemelerin hepsi karıştırılarak ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurulur. ( Resim 2 )
♤ Merdane veya oklava ile yarım santim kalınlığında açılan hamurdan istenilen şekillerde kurabiyeler kesilir. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir. ( Resim 3 )
♤ Kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı (çok küçükse birkaç damla süt eklenerek açılır) sürüldükten sonra susam ve çörek otu serpilir. ( Resim 4 )
♤ Önceden ısıtılmış 180° fırında üzeri pembeleşene dek yaklaşık 20 dakika kadar pişirilir.

Fırından çıkarılıp soğutulduktan sonra servise hazırdır. ( Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder