Powered By Blogger

17 Mart 2016 Perşembe

Karamelli çikolatalı tart































Arda'nın Mutfağı'nda gördüm hafta başı bu tarifi. Daha önce tart yapmadım hiç. İlk denemeyi bu tarifle yapmak istedim, güvenirim Arda'nın tariflerine. Ama itiraf edeyim bayağı zorlandım. Tart hamurunu hazırlarken de pişirirken de. Benim hamurum bayağı sert pişti. O nedenle aşağıdaki tarifte süreyi, kendime göre düzenledim. En çok da karamel yordu. Karamel de denememiştim daha önce. Önce şekerim biraz yandı, sanırım ondan sert oldu. Sonra panikleyip kremayı bir seferde boca ettim, şeker kıtır kıtır dondu içinde. Kısık ateşte ısıtarak çözmeye çalıştım ama hala kıtır şekerler vardı içinde. Kıvamı iyi göründü, suyu eklemedim. Bu yüzden mi bilmiyorum ama fazla tatlı ve yoğun bir karamel oldu. Ganajda sıkıntı olmadı çok şükür. Daha geçen hafta çikolata kursundaydım, her gün ganaj hazırlar gibi rahat hazırladım o yüzden. Birleştirmesi soğutması kolay oldu. Tabi yemesi de 😍 Ama uyarayım, benim gibi tatlısever için bile bayağı tatlı olmuştu. Hem karamel, hem ganaj tehlikeli bir lezzet ikilisi 😉 Sade Türk kahvesi, espresso gibi sert bir kahve veya şekersiz çaya yakışacağını düşünüyorum.

Malzemeler :
Tart hamuru için;
☆ 1,5 su bardağı un
☆ 0,5 su bardağı toz badem
☆ 110 gr tereyağ
☆ 0,5 su bardağı toz kakao
☆ 0,5 su bardağı toz şeker
☆ 1 tutam tuz
☆ 1 yumurta
☆ 1-2 yemek kaşığı soğuk su
Karamel için;
☆ 3 su bardağı toz şeker
☆ 100 gr tereyağ
☆ 1 su bardağı krema
☆ 0,5 su bardağı su (orjinal tarifte vardı, ama ben bu denememde eklemedim)
Ganaj için;
☆ 1 su bardağı krema
☆ 320 gr bitter çikolata

Yapılışı :
♤ Önce tart hamuru hazırlanır. İyi bir tart hamuru için malzemelerin soğuk olması ve olabildiğince hızlı hazırlanması gerekir. Mümkünse el değmeden, hamur makinesi veya mutfak robotuyla hazırlanması önerilir. Elle yoğurulacaksa da tereyağının ısınması sorunu, ara ara elleri buzlu suda soğutarak giderilebilir.
♤ Un, toz badem ve küp küp küçültülmüş tereyağ, karışım kum gibi olana dek yoğurulur. ( Resim 2 )
♤ Toz kakao, toz şeker ve tuz da eklenerek karıştırmaya devam edilir. ( Resim 3 )
♤ Önce yumurta, sonra soğuk su eklenerek sert bir hamur olana dek yoğurulur. Eğer yumurta kum gibi karışımı birleştirmeye yeterse, su eklenmeyebilir. Hamur, içindeki tereyağının tekrar donması için buzdolabında biraz dinlendirilir. ( Resim 4 )
♤ Soğuyan hamur yağlı kağıt üzerine alınır. ( Resim 5 ) Üzerine de yağlı kağıt serilir. Merdaneyle ortadan dışarı hareketlerle yuvarlak inceltilir. ( Resim 6)
♤ Küçük boy yuvarlak borcam kullandım tart hamuru için. Tart kabının kenarlarına da kaplanacak şekilde biraz büyük bir yuvarlak olana dek açılır. ( Resim 7 )
♤ İnce açılan hamur, itinayla tart kalıbına serilir. Boşluk ve potluk kalmayacak şekilde, elle düzeltilerek yerleştirilir. ( Resim 8 )
♤ Kalıbın kenarından sarkan hamurlar kesilerek alınır. (Bu fazlalıkla kurabiye pişirdim. Ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp yuvarladım, fındığa batırdım, 180° fırında 15 dakika kadar pişirdim.)
♤ Hamurun tabanına ve kenarına çatalla delikler açılır. Terayağın soğuması için yine buzdolabında biraz dinlendirilir. ( Resim 9 )
♤ Soğuyan tart hamurunun üzeri yuvarlak kesilen pişirme kağıdıyla örtüldükten sonra ortasına ağırlık yapması için kuru bakliyat konur. ( Resim 10 )
♤ Önceden ısıtılmış 180° fırında önce üzeri örtülü olarak 20 dakika, sonra üzeri açılarak  10-15 dakika pişirilir.  Fırından çıkarılan tart, soğumaya bırakılır. ( Resim 11 )
♤ Karamel için toz şeker geniş bir tavaya alınarak orta hararetli ateşe konur. Kenarlarından erimeye başlayınca, ısıya dayalı spatulayla kenardan ortaya karıştırarak yakmadan karamelize edilir. Şeker eriyince, tereyağ parça parça eklenerek yedirilir. ( Resim 12 )
♤ Ateşten alınan karamele yavaş yavaş krema eklenir ve karıştırmaya devam edilerek kıvamlandırılır. Sonra da soğumaya bırakılır. ( Resim 13 )
♤ Ganaj için önce krema ısıtılır, kaynamaması gerekir sadece ısıtılmalı. Isınan krema ateşten alınır, çikolatalar kırılarak içine atılır. Sürekli karıştırarak erimesi ve pütürsüz hale gelmesi sağlanır.
♤ Soğuyan tart hamurunun içine önce ılınan karamel dökülür. Bu aşamada kaju fıstık ekledim snickers hayaliyle :) ( Resim 14 ) Soğuması için buzdolabında biraz bekletilir.
♤ Soğuyan karamelli tarta son olarak ganaj da eklenir ve üzeri düzeltilir. İstenirse üzeri süslenebilir. ( Resim 15 )
♤ Buzdolabında 1-2 saat soğutulduktan sonra artık servise hazırdır. ( Resim 1 )

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder