Powered By Blogger

5 Ekim 2015 Pazartesi

İncir reçeli

Hafta sonu misafirimiz vardı. Teyze kızım, kuzenim Semra abla bizimleydi. Hollanda'ya evine dönmeden önce yapmak isteyip yapamadığın bir şeyler var mı diye sordum. İncir yemeyi özledim ama fırsat olmadı bir türlü dedi. Cumartesi akşamıydı, bir koşu semt pazarına indik. Pazar toplanmaya başlanmıştı bile. Meyvecim yoktu yerinde, toplamış gitmiş. Yedek sebzecime sordum incir var mı diye, kamyonetin kasasından çıkardı verdi bir kasa. Öyle mutlu olduk ki, hemen eve döndük, öylece kasayla koyduk masanın üstüne, toplanıp yedik bıkana kadar. Kalanları da göz kararı reçele dönüştürdüm değerlendirmek için. Hep söylerim, ne geliyorsa başıma kalori ve kilo olarak, hep bu kalanları değerlendirme psikolojimden geliyor 😁😁😁 Tarif ölçüsü çok bilimsel olamadı bu sefer, adet madet umarım işinize yarar 😊

Malzemeler :
☆ 16 adet incir
☆ 1 su bardağı toz şeker  (250 gr.)
☆ 2 adet karanfil
☆ Yarım dal tarçın
☆ 1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı :
♤ İncirler yıkanır, varsa ezik ve çürük yerleri ayıklanır, kurumaya bırakılır. (Resim 2)
♤ Tencereye alınan incirlerin üzerine toz şeker dökülüp bekletilir. (Resim 3) Kendi suyuyla özleşmesi için 1 gece bekletilmesi tavsiye olunur, ancak vaktiniz yoksa çok kısık ateşte kaynatarak da yapabilirsiniz.
♤ Ocağa alınan tencere kısık ateşte kaynamaya bırakılır. Şekerler eriyince karanfil ve tarçın kabuğu da eklenir. İncirlerin dağılmasını istemiyorsanız karıştırma işlemini, tencere kulplarından tutarak yavaş yavaş sallayarak yapmalısınız. Süre ölçemedim maalesef, arada tahta kaşık yardımıyla tat ve koyuluk testi yaptım. (Resim 4)
♤ Reçel istenilen kıvama gelince, limon suyu eklenir ve 1-2 dakika kadar daha kaynatılır.
♤ Halen sıcakken, saklanacak kadarı temiz ve kuru bir kavanoza konup kapağı sıkıca kapatılarak ters çevrilir, soğuyana kadar bırakılarak konservelenir. (Resim 5)
♤ Tabi ki bir miktarı da taze tüketim için servis kabına alınır 😊 (Resim 1)

Afiyet olsun 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder